شیائومی اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه خواهد کرد

دوربین 200 مگاپیکسلی شیائومی.jpg

شیائومی اولین کمپانی بود که از دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی‌های خود استفاده کرد. حالا گفته می‌شود که این کمپانی در خصوص دوربین 200 مگاپیکسلی هم همین روند را دنبال کرده و اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را راهی بازار خواهد کرد.

سامسونگ برای اولین بار سنسور 100 مگاپیکسلی ISOCELLL را برای موبایل ارائه کرد اما این شیائومی بود که به عنوان اولین کمپانی، از این سنسور در گوشی‌ خود استفاده کرد. حالا و در شرایطی که سامسونگ در حال آماده سازی خود برای ارائه‌ی لنز 200 مگاپیکسلی است، گفته می‌شود که باز هم شیائومی به عنوان اولین مصرف کننده‌ی این سنسور خواهد بود. در این میان مدتی پیش یکی از افشاگران توضیح داده بود که این سنسور 200 مگاپیکسلی از پیکسل‌های 0.64 میکرومتری بهره می‌برد که این اندازه پیکسل‌ها کوچک‌ترین اندازه‌ای است که در بین سنسور دوربین‌های موبایلی دیده می‌شود.

بنا به گزارشات مختلف، این سنسور دارای اندازه‌ی 1/1.37 اینچی خواهد بود که تقریباً هم اندازه‌ی سنسور 108 مگاپیکسلی HM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچی است.

در این افشای اطلاعاتی ادعا شده است که دوربین 200 مگاپیکسلی از ترکیب 4 به 1 پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند که در نتیجه رزولوشن مؤثر 50 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. همچنین به ترکیب 16 به 1 پیکسل‌ها و در نتیجه رزولوشن مؤثر 12.5 مگاپیکسلی هم اشاره شده است که البته این مورد کمی غیرقابل باور است.

در حال حاضر سنسورهای 108 مگاپیکسلی بسته به ساختاری که دارند، توانایی زوم 2 تا 3 برابری بدون از دست رفتن جزئیات را دارند. سنسور 200 مگاپیکسلی هم باید توانایی بیشتری در این زمینه داشته باشد. این دوربین توانایی کافی برای ضبط ویدئوهای 16K را دارد که سنسور 133 مگاپیکسلی برای این کار کفایت می‌کند. البته باید بدانید که این امکان در حال حاضر فراهم نیست زیرا قدرتمند‌ترین پردازنده‌ها هم حتی توانایی ضبط ویدئوی 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را ندارند.

به هر ترتیب، سنسورهای با رزولوشن بالا دارای پیکسل‌های کوچک‌تری خواهند بود اما از نظر فیزیکی اندازه‌ی بزرگ و در نتیجه ماژول دوربین ضخیمی خواهند داشت. با این وجود پیشرفت‌های سنسورها از جمله بهبود فناوری ترکیب پیکسل‌ها، بهبود پردازش تصویر و...، مشکل کوچک بودن پیکسل‌ها را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر