امکان دسترسی به فایل‌های لینوکس در File Explorer ویندوز 10 ساده‌تر می‌شود

ویندوز - لینوکس.png

مایکروسافت در حال تست قابلیتی است تا دسترسی کاربران ویندوز به فایل‌های لینوکس از طریق فایل اکسپلورر ویندوز 10 را ساده کنند.

اوایل سال 2020 بود که مایکروسافت از برنامه‌هایش برای یکپارچه سازی کرنل کامل لینوکس برای ویندوز 10 صحبت کرد. حالا روز گذشته این کمپانی گفته است که می‌خواهد گزینه‌ی دسترسی به فایل‌های لینوکس را با File Explorer ویندوز 10 ادغام کند. به عبارتی از این به بعد آیکون جدید لینوکس به منو سمت چپ File Explorer اضافه خواهد شد و به واسطه همین آیکن، کاربران می‌توانند به همه فایل‌های سیستمی توزیع‌هایِ لینوکس نصب‌شده‌ی روی ویندوز 10 خود دسترسی داشته باشند. 

این آیکن ویژه TUX نام خواهد داشت و شکل همان پنگوئنی است که لینوکس را با آن می‌شناسیم و طراحی آن به سال 1996 برمی‌گردد. البته باید بگوییم که این آیکون فعلا و به صورت آزمایشی در فایل اکسپلورر اضافه شده است و تنها از طریق بیلد جدید ویندوز 10 و برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس قرار گرفته است. قبلا و در شرایطی که این آیکن در دسترس نبود، کاربران ویندوز 10 برای دسترسی به این فایل‌های سیستمی بایستی از مسیر UNC، وارد یکی از زیر سیستم‌های ویندوز به نام WSL می‌شدند. البته هنوز هم بسیاری از کاربران باید همین کار را انجام دهند.

گویا این زیر سیستم WSL قرار است کرنل کامل لینوکس را به ویندوز 10 بیاورد.

اگر Windows Subsystem for Linux را روی سیستم خود فعال کرده‌ باشید، به‌دنبال نصب بیلد جدید ویندوز ۱۰، آیکون تاکس را در منو ناوبری فایل اکسپلورر مشاهده خواهید کرد.

همانطور که گفتیم این قابلیت در حال تست است و مایکروسافت در حال دریافت بازخورد از کاربران است تا بهبودهای لازم را در این قابلیت اعمال کند و سپس آن را به صورت عمومی عرصه کند. ردموندی‌ها قصد دارند قابلیت جدید را سال جاری میلادی در قالب به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار دهند.

اخبار مرتبط:

با این توزیع‌های لینوکس کامپیوترهای قدیمی خود را زنده کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر