ادوبی اعلام کرد لایت روم به قابلیت ویرایش ویدیو مجهز خواهد شد

leithroom.JPG

برنامه بسیار کاربردی ادوبی لایت روم که کاربران زیادی در سراسر جهان از آن برای اصلاح رنگ تصاویر استفاده می‌کنند، قرار است با یک قابلیت ویژه مجهز شود. این نرم افزار آپدیتی دریافت خواهد کرد که در چند روز آینده، امکان ویرایش ویدیوها نیز به این اپلیکیشن اضافه شود.

در هفته پیش رو ادوبی با آپدیتی می‌خواهد به کاربران لایت روم اجازه دهد تا از قابلیت‌های این برنامه برای ویرایش ویدیوها استفاده کنند. ابزار ویرایش رنگ تصاویر بر باور بسیاری از کاربران سراسر جهان بسیار خلاقانه است که البته قرار است ویدیو‌ها نیز از این قابلیت استفاده کنند.

با این حالا قرار نیست این برنامه مجهز به قابلیت ویرایش ویدیو شود، بلکه این برنامه صرفا اصلاح رنگ و طیف رنگی ویدیوها تغییر خواهد داد. البته کاربران می‌توانند ابتدا و انتها ویدیو را نیز برش بزنند. اما امکان چسباندن ویدیوها در یک خط زمانی وجود ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید صحنه‌های یک فیلم را با لایت روم ویرایش کنید، باید بخش‌های مختلف آن را به‌صورت جداگانه به این اپلیکیشن ببرید.

به نظر می‌رسد این قابلیت لایت روم بیشتر به کمک عکاسانی بیاید که بین چند عکس خود می‌خواهند یک ویدیو کوتاه و ساده هم ثبت کرده و بعد از اصلاحات کوچک آن را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. قابلیت مذکور در نسخه دسکتاپ و موبایل این برنامه عرضه خواهد شد اما برای لایت روم کلاسیک که خودش ابزارهای محدودی برای ویرایش ویدیو دارد، منتشر نمی‌شود.

th_media_124f218c24495b5caf64871ef796c6e2f38b01332.jpg
-

مدیر ادوبی، بنجامین واردی می‌گوید که استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر روی ویدیوها، مزایای مختلفی را همراه می‌آورد که یکی از آن‌ها آشنایی با نحوه استفاده از این ابزارهاست. اگر می‌توانستید تصاویر را در لایت روم ویرایش کنید، حالا می‌توانید ویدیوها را هم ویرایش کنید. به‌علاوه، با این قابلیت قادر خواهید بود تا ویرایش‌ها را بطور یکسان در تصاویر و ویدیوهای خود حفظ کنید.

افزون بر این، لایت روم قرار است به ویژگی‌های جدید دیگری نیز مجهز شود و لایت روم کلاسیک نیز از این قابلیت‌ها بهره‌مند خواهد شد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به اسلایدر تنظیم شدت افکت‌ها و فیلترهای جدید Adaptive Presets اشاره کنیم که از هوش مصنوعی برای اعمال جلوه‌ها روی بخش‌های مختلف تصویر از جمله سوژه عکس یا آسمان استفاده می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر