هوش مصنوعی می‌تواند از شما جاسوسی کند و جادویی برای ارائه ندارد

hgjghkhkhjl.jpg

در جلسه فناوری بلومبرگ که روز جمعه برگزار شد، کارشناسان فناوری توضیحاتی نگران‌کننده درباره ابزارهای هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن‌ها برای نظارت بر انسان‌ها ارائه دادند.

چندین کارشناس توضیحاتی درباره نمای فریبنده هوش مصنوعی ارائه کردند. متخصصان بیان می‌کنند که این فناوری هیچ‌گونه جادویی نیست و با چهره‌ی ظاهراً بی‌ضرر خود، عموم مردم را فریب خواهد داد. علاوه بر این، توضیحاتی درباره میزان اختلافی که هوش مصنوعی می‌تواند ایجاد کند نیز ارائه شد.

الکس هانا، مدیر تحقیقات موسسه تحقیقات هوش مصنوعی توزیع‌شده (Distributed AI Research Institute) که شامل افرادی مانند سم آلتمن از OpenAI و عماد موستاک از Stability AI نیز هستند، از پنهان‌کردن حقیقتی که فعالیت محصولات هوش مصنوعی به نیروی کار انسانی نیاز دارد، انتقاد کرد.

هانا می‌گوید: "براساس گزارش‌ها، ما می‌دانیم که ارتشی از کارگران وجود دارند که در پشت‌صحنه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی، وظایفی مانند حاشیه‌نویسی و برچسب‌زنی را انجام می‌دهند. در حالی‌که برچسب‌زنی با نیروی کار انسانی انجام می‌شود، آلتمن و موستاک می‌گویند که این وظایف به‌طور خودکار انجام می‌شوند."

با توجه به نوشته‌ی فیوچریسم، مردیث ویتاکر به‌عنوان رئیس بنیاد توسعه‌دهنده‌ی پیام‌رسان سیگنال، نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی مطرح کرد و این موضوع را به‌عنوان نقطه‌ضعف چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT در نظر گرفت.

2019-6-3e2b1baa-4637-449d-ab31-59fffdc8298c-638baa13c15792b1de489c9e.webp
-

ویتاکر با اظهاراتی می‌گوید: "شاید برخی از افراد کاربران هوش مصنوعی باشند، اما در حقیقت این فناوری اکثر مردم را سوءاستفاده می‌کند."

ویتاکر برای توضیح بیشتر، یک فرد را مثال می‌زند که درخواست وام بانکی او رد می‌شود. در این شرایط، شاید فرد موردنظر نداند که وام‌دهی از طرف بانک شامل سیستم‌هایی است که احتمالاً از برخی از APIهای مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کنند و اعتبار افراد را براساس محتوای موجود در فضای مجازی، ارزیابی می‌کند.

ویتاکر در ادامه توضیحات خود اعلام می‌کند که مدل‌های هوش مصنوعی به‌عنوان فناوری نظارتی عمومی هم عمل می‌کنند. این ابزارها، با استفاده از مجموعه‌ای بزرگ از داده‌های جمع‌آوری شده از سایر انسان‌ها، ما را نظارت می‌کنند؛ داده‌هایی که از میلیاردها صفحه وب به‌دست آمده‌اند و ممکن است اطلاعات مربوط به هر فردی که تاکنون از اینترنت استفاده کرده در آنها موجود باشد.

ویتاکر می‌گوید: "نیازی نیست داده‌های جمع‌آوری شده از طرف هوش مصنوعی درمورد هر فردی کاملاً درست باشند یا دقیقاً نشان دهند که شما چه کسی هستید و کجا زندگی می‌کنید، اما چنین سطح بزرگی از اطلاعات، قدرتی باورنکردنی است که در دستان شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی قرار دارد."

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: futurism

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر