یوتوب با استفاده از هوش مصنوعی، دوبله خودکار و رایگان ویدیوها را ممکن می‌سازد

vghkjkgu.jpg

با ارائه یک ابزار هوش مصنوعی جدید، یوتیوب قصد دارد فرایند دوبله کردن ویدیوها به زبان‌های خارجی را ساده‌تر کند. این ابزار با استفاده از دوبلورهای حرفه‌ای، زمان و هزینه موردنیاز در فرایندهای فعلی دوبله را کاهش می‌دهد و به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنند.

در کنفرانس VidCon، یوتیوب اعلام کرد که با همکاری تیم Aloud از انکوباتور Area 120 گوگل، قابلیت دوبله برای ویدیوها را فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعات وب‌سایت Aloud، ابتدا این ابزار حروف موجود در ویدیوهای شما را به متن تبدیل می‌کند و سپس به طور خودکار این متن را ترجمه کرده و دوبله آن را تولید می‌کند.

در حال حاضر، یوتیوب با همکاری صدها محتواساز، این ابزار را در حال آزمایش استفاده قرار داده است. «امجد حنیف» از یوتیوب اعلام کرده است که سرویس Aloud در حال حاضر فقط از چند زبان مانند انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند، اما در آینده باید منتظر زبان‌های بیشتری باشیم.

youtube-aloud.jpg.webp
-

با ارائه یک ابزار هوش مصنوعی جدید، یوتوب در حال سهولت‌بخشی به دسترسی به مخاطبان جهانی می‌باشد. تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا اخیراً به دوبله ویدیوهای خود روی آورده‌اند و این قابلیت می‌تواند به آن‌ها و سایر محتواسازان کمک کند تا ویدیوهای خود را به راحتی به دست مخاطبان جهانی‌شان برسانند.

اگر می‌خواهید نمونه‌ای از دوبله ماشینی با استفاده از این ابزار یوتوب را مشاهده کنید، می‌توانید ویدیویی از کانال Amoeba Sisters را ببینید. برای دسترسی به این دوبله، باید روی دکمه تنظیمات کلیک کرده و سپس گزینه "Audio Track" را انتخاب کنید. سپس قادر خواهید بود بین صداهای انگلیسی و اسپانیایی جابجا شوید.

سخنگوی یوتوب اعلام کرده است که این شرکت در نهایت قصد دارد صداهای دوبله را به صداهای اصلی نزدیک کند و حتی حرکات لب‌ها را به صورت هماهنگ با صدا درآورد. اما این قابلیت‌های پیشرفته قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شوند. گوگل قبلاً با پروژه‌ای به نام "Universal Translator" در همین راستا فعالیت داشته است.

لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس برای تولیدکنندگان محتوا هیچ هزینه‌ای ندارد و در حال حاضر به صورت رایگان برای علاقه‌مندان در دسترس است. هنوز تعیین نشده است که این قابلیت در چه زمانی به طور گسترده‌تر عرضه خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر