ایلان ماسک می‌گوید عدم قانون‌گذاری برای هوش مصنوعی عاقبتی فاجعه‌بار خواهد داشت

hgkjhlk.jpg

هوش مصنوعی می‌تواند ریسک‌های فاجعه‌باری را برای جامعه به‌وجود بیاورد. ایلان ماسک بنیان‌گذار تسلا در کنفرانس ویوا در پاریس گفت برای کنترل این فناوری قدرتمند، به قوانینی در این حوزه نیاز داریم. او هشدار داد که اگر این اتفاق نیفتد، «عاقبتی فاجعه‌بار» برای بشریت حاصل خواهد شد.

ایلان ماسک در این کنفرانس گفت: «فکر می‌کنم برای پیامدهای منفی ابرهوش دیجیتالی خطری جدی وجود داشته باشد.» این حرف‌ها یادآور نامه‌ای سرگشاده است که او و عده دیگری از فعالان هوش مصنوعی چند وقت پیش آن را منتشر کرده بودند. آن نامه هم هشدار داده بود که هوش مصنوعی می‌تواند ریسک‌های مختلفی را به‌وجود بیاورد.

elon-musk-2.jpg.webp
-

هوش مصنوعی می‌تواند ریسک‌های مختلفی را به‌وجود بیاورد

مالک توییتر در نامه‌ای از شرکت‌ها خواست تا توسعه ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته‌تر را متوقف کنند. او در کنفرانس ویوا با تکرار همین صحبت‌ها تأکید کرد که حامی قانون‌گذاری در این بازار است، چون ریسک‌های مختلفی را متوجه جامعه می‌داند.

ایلان ماسک پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی به احتمال زیاد نتایج مثبت هم خواهد داشت و برای مثال، می‌تواند به دسترسی آسان‌تر به کالاها و خدمات کمک کند. ولی او تأکید کرد که این قضیه نباید به‌عنوان یک پیش‌فرض در نظر گرفته شود.

ماسک توضیح داد: «[نکات مثبت] تنها پیامدهای ممکن نیستند. ما باید این احتمال را در نظر بگیریم که چیزی پیرامون ابرهوش دیجیتال در مسیر اشتباه قرار بگیرد.»

ماسک در این کنفرانس درباره نگاه فلسفی خود به آینده و نگاه فلسفی به کشف معنای زندگی هم صحبت کرد. او این مسئله را به تلاش برای ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و کوشش برای کاوش‌های فضایی ربط داد. او گفت خرید توییتر هم بخشی از همین راهبرد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: decrypt.co

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر