از ایلان ماسک به‌خاطر دستکاری قیمت دوج کوین با هدف کسب سود، شکایت شد

hgjkulhi.JPG

بعضی از سرمایه‌گذاران ایلان ماسک را به دستکاری قیمت دوج کوین متهم می‌کنند و ادعا می‌کنند که به دلیل این اقدامات، زیان‌های چند میلیارد دلاری متحمل شده‌اند. آن‌ها مدعی می‌شوند که مدیرعامل تسلا پس از تغییر لوگوی توییتر به نماد دوج کوین، معاملات نهانی را انجام داده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک گروه سرمایه‌گذاران اخیراً شکایتی جمعی را در دادگاه فدرال منهتن علیه ایلان ماسک ثبت کرده‌اند. آن‌ها مدعی می‌شوند که فرد ثروتمندترین شخص جهان با اقدامات مختلفی، ازجمله تغییر لوگوی توییتر به دوج کوین، باعث افزایش ۳۰ درصدی قیمت این رمزارز شده است.

همچنین، آن‌ها ادعا می‌کنند که او با انتشار پست‌های مختلف، پرداخت به اینفلوئنسرها، استفاده از برنامه Saturday Night Live برای اشاره به دوج کوین و اقدامات دیگر، قیمت را به بالا برده و از معاملات خود به سود رسیده و به آن‌ها ضرر و زیان وارد کرده است.

elon-musk-dogecoin.jpg.webp
-

آیا ایلان ماسک بازی با سرمایه‌گذاران دوج کوین کرده است؟

در این شکایت، آمده است که ایلان ماسک با استفاده از جارچی‌گری، دستکاری در بازار و معاملات نهانی، به سرمایه‌گذاران خسارت و ضرر وارد کرده و به جای آن به تبلیغ خود و شرکت‌هایش اهمیت داده است. شاکیان اعتقاد دارند که ماسک به طور عمدی قیمت دوج کوین را در طی دو سال اخیر بیش از 36 هزار درصد افزایش داده و سپس باعث فروپاشی آن شده است.

این شکایت جدید، در واقع سومین تکمیل‌کننده برای شکایتی است که در ماه ژوئن سال گذشته علیه ماسک به ثبت رسیده بود. در ماه مارس، مدیرعامل تسلا خواستار نادیده گرفتن تکمیل‌کننده دومین شکایت این پرونده توسط دادگاه شد و ادعا کرد که این شکایت تنها یک داستان‌سرایی است.

وکیل ایلان ماسک و تسلا، «الکس اسپیرو»، از اظهار نظر درباره این شکایت جدید خودداری کرده است. وکیل شاکیان نیز هنوز توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

ایلان ماسک چندی پیش در یک مصاحبه برای اولین بار اظهار کرده بود که خرید رمزارزها، از جمله دوج کوین، را به هیچ کس توصیه نمی‌کند، اما با این حال به نظرش، دوج کوین بهترین ارز دیجیتالی موجود است زیرا ایده جالب‌تری دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر