ارزش توییتر از زمان ورود ایلان ماسک یک‌سوم شده است

لاتعلاتنهعامعهم.jpg

ایلان ماسک در پاییز سال گذشته توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خرید و برخی معتقد بودند که این شبکه اجتماعی ارزش کمتری دارد. حالا یک صندوق سرمایه‌گذاری اعلام می‌کند که ارزش سهام آن در توییتر به حدود یک‌سوم مقداری که در پاییز سال گذشته برآورد شده بود رسیده است.

طبق گزارش بلومبرگ، Fidelity Blue Chip Growth Fund گفته است که ارزش سهام آن در توییتر در نهایت نوامبر 2022 حدود 8.6 میلیون دلار بود، اما در پایان ژانویه 2023 به 7.8 میلیون دلار کاهش یافته و اکنون حدود 6.55 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این نشان می‌دهد که ارزش سهام این صندوق در حال حاضر به حدود 33 درصد مقداری که ماسک برای خرید آن پرداخت کرد رسیده است.

بلومبرگ گفته که مشخص نیست چگونه فیدلیتی این محاسبات را انجام داده و به این مقدار کاهش یافته است. همچنین این نیز نامعلوم است که آیا این صندوق سرمایه‌گذاری به اطلاعات محرمانه‌ای مربوط به توییتر دسترسی داشته است یا خیر.

twitter.jpg.webp
-

وضعیت مالی توییتر همچنان غیرمطلوب است. اطلاعات فراهم شده نشان می‌دهد که اوضاع توییتر چندان رو به راه نبوده است. تحت هدایت ایلان ماسک، این پلتفرم اجتماعی تلاش‌های متعددی را برای افزایش سودآوری آغاز کرده است. به عنوان مثال، عرضه نسخه جدیدی از سرویس توییتر بلو، یکی از این تلاش‌ها بود که با انتقادات گسترده درباره فروش تیک آبی مواجه شد.

به علاوه، توییتر تقریباً 80 درصد از کادر کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها اخراج کرده است. با این حال، این اقدامات به نظر نمی‌رسد که چندان به بهبود وضعیت شرکت کمک کرده باشند و وضعیت توییتر در کمتر از یک سال به شدت تشدید شده است.

ایلان ماسک اخیراً «لیندا یاکارینو»، مدیر برجسته تبلیغات NBCUniversal را به عنوان جایگزین خود برای نقش مدیرعامل توییتر انتخاب کرد. حالا منتظریم ببینیم که آیا این مدیر جدید با تجربه طولانی که در صنعت رسانه دارد، می‌تواند توییتر را از این وضعیت ناخوشایند بیرون بیاورد یا نه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر