پلی استیشن ۵ پرو با اسم رمز یکی از شخصیت‌های فیلم ماتریکس در حال ساخت است!

hg.jpg

افشاگری خوش‌سابقه ادعا می‌کند که توسعه‌ی پلی استیشن ۵ پرو از اوایل ۲۰۲۲ شروع شده و این کنسول سال آینده عرضه می‌شود.

یک منبع آگاه می‌گوید که سونی در مراحل پایانی توسعه‌ی نسخه‌ی ارتقایافته‌ی پلی استیشن ۵ است. این کنسول احتمالاً در نهایت با نام پلی استیشن ۵ پرو رونمایی خواهد شد و طبق گزارش‌ها، در بین کارمندان سونی با کدنام ترینیتی (Trinity) شناخته می‌شود.

اگر کدنام ترینیتی برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که سونی معمولاً از نام شخصیت‌های فیلم ماتریکس برای محصولات گیمینگ خود استفاده می‌کند. پلی استیشن ۴ پرو با کدنام نئو (Neo) و پلی استیشن VR با کدنام مورفیوس (Morpheus) ساخته شدند.

بر اساس گزارش ویدیوکاردز، سونی در اوایل سال ۲۰۲۲ کار توسعه‌ی کنسول PS5 Pro را شروع کرده و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی دمو برای نمایش به استودیوهای بزرگ بازی‌سازی است. احتمالاً کیت توسعه‌ی پلی استیشن ۵ پرو تا ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) در دسترس استودیوها قرار خواهد گرفت و سونی در سال ۲۰۲۴ کنسول جدیدش را عرضه خواهد کرد.

HkdMToxijoHfz4JwUgfh3G-1200-80.jpg
-

شایعه‌ها می‌گویند که کنسول جدید سونی به ۳۰ پردازنده‌ی ورک‌گروپ (WGP) مجهز است. عبارت پردازنده‌ی ورک‌گروپ که توسط AMD بر سر زبان‌ها انداخته شده، در واقع به کلاسترهای بزرگی از هسته‌های گرافیکی اشاره دارد. ۳۰ پردازنده‌ی ورک‌گروپ معادل ۶۰ واحد رایانشی است. در حال حاضر کنسول پلی استیشن ۵ معمولی ۳۶ واحد رایانشی دارد.

ظاهراً حافظه‌ی گرافیکی پلی استیشن ۵ قرار است با سرعت ۱۸ گیگابیت‌برثانیه فعالیت کند. کنسول پلی استیشن ۵ معمولی حافظه‌ی ۱۴ گیگابیت‌برثانیه‌ای دارد. فعلاً هیچ جزئیاتی درباره‌ی ظرفیت یا پهنای باس حافظه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ پرو اعلام نشده است.

جدیدترین کنسول گیمینگ سونی به شیوه‌ی بهتری از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی خواهد کرد. احتمالاً PS5 Pro از معماری RDNA3 یا RDNA3.5 شرکت AMD بهره بگیرد.

احتمالاً پلی استیشن ۵ پرو می‌تواند بازی‌های 8K را نیز اجرا کند و در حالت 4K به نرخ فریم بالایی دست یابد. AMD هم‌اکنون مشغول کار روی فناوری FSR3 (یا FidelityFX Super Resolution 3) است که دو برابر عملکرد بهتر نسبت‌ به FSR2 خواهد داشت. FSR3 می‌تواند امکانات جدیدی در دسترس توسعه‌دهندگان بازی قرار دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر