دستگاهی برای استریم بازی‌های پلی‌استیشن 5؛ سونی از Project Q رونمایی کرد

jkljilojl.jpg

گرچه شایعاتی مبنی بر توسعه یک کنسول بازی قابل حمل توسط سونی مطرح شده بود، اما در مراسمی که ژاپنی‌ها شب گذشته برگزار کردند، از یک دستگاه قابل حمل پرده برداشتند. این دستگاه به‌نام Project Q سونی نمی‌تواند به‌عنوان یک کنسول بازی قابل حمل در نظر گرفته شود، بلکه واقعاً یک ابزار برای استریم بازی‌های کنسول PS5 توسط وای‌فای است.

پروژه Q سونی در واقع یک نمایشگر همراه با کنترلر DualSense است. برای توضیح بیشتر، یک نمایشگر LCD 8 اینچی با رزولوشن HD بین دو کنترلر قرار داده شده است، که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن حداکثر 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا کند. این دستگاه از قابلیت‌های تریگرهای انطباقی و بازخورد هپتیک کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند.

این محصول جدید سونی قرار است در سال جاری عرضه شود، اما ژاپنی‌ها هنوز اعلام نکرده‌اند که کی باید انتظار این محصول را داشت و یا قیمت آن چقدر خواهد بود.

Sony-Project-Q-1-1024x576.jpg.webp
-

با توجه به اطلاعاتی که سونی در مراسم خود فراهم کرده است، بازی‌هایی که روی پلی استیشن 5 نصب شده‌اند، می‌توانند روی Project Q اجرا شوند. بنابراین، درواقع با یک دستگاه همراه پلی استیشن مواجه هستیم، نه یک کنسول بازی دستی که به تنهایی و به‌صورت مستقل قادر به اجرای بازی‌ها باشد و بتواند با محصولاتی مثل استیم دک رقابت کند. حتی امکان استریم بازی‌ها از روی تلفن همراه یا فضای ابری روی این دستگاه سونی نیز وجود ندارد، اگرچه این وضعیت ممکن است تغییر کند.

سونی یکی از شرکت‌های برتر در عرصه سرویس‌های بازی ابری است و شاید در آینده تصمیم به اضافه کردن پشتیبانی از بازی‌های ابری به Project Q بگیرد تا این دستگاه به یک محصول کامل‌تر تبدیل شود. این اقدام هم می‌تواند فروش این دستگاه را افزایش دهد و هم درآمد سونی از سرویس‌های بازی ابری‌اش را افزایش دهد.

با توجه به جذابیت کنسول‌های بازی دستی، امکان دارد سونی در آینده از دستگاهی مشابه رونمایی کند، نه فقط یک نمایشگر برای استریم بازی‌های کنسول خود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businesswire

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر