آمازون وان؛ دستگاهی که با اسکن کف دست، پرداخت وجه انجام می‌دهد

آمازون وان.jpg

ساعتی پیش شاهد معرفی دستگاهی به نام آمازون وان بودیم که با اسکن کردن کف دست، امکان پرداخت وجه را فراهم می‌کند.

در حالی که در میان دوران پاندامیک ویروس کرونا هستیم و اغلب افراد علاوه بر پوشیدن ماسک، هنگام خرید، از دستکش‌های پلاستیکی هم استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا تیم خورده فروشی فیزیکی آمازون، از دستگاه بیومتریک جدیدی رونمایی کنند که با استفاده از اسکن کف دست، امکان پرداخت را به خریداران از طریق فروشگاه Amazon Go می‌دهد.

درواقع روز گذشته شاهد معرفی دستگاهی بودیم که آمازون وان نام دارد و به صورتی طراحی شده است که هیچگونه نیازی به لمس ندارد. در اصل این دستگاه یک اسکنر است که زمان وارد شدن کارت شما به دستگاه را نگهداری می‌کند و با قرار گرفتن کف دست شما در بالای دستگاه، عملیات پرداخت را انجام می‌دهد. درواقع زمانی که کارت شما در دستگاه قرار بگیرد و دستتان را بالای اسکنر قرار دهید، می‌توانید وارد فروشگاه شوید.

این تکنولوژی ساده است اما بدون شک نیاز به آموزش دارد زیرا اغلب کاربران تصور می‌کنند مانند اسکنر اثرانگشت در گوشی‌‎ها، باید دستشان را مستقیما روی دستگاه قرار دهند. بنابراین برای استفاده از این تکنولوژی باید به کاربران آموزش داد. با این حال اینکه در ابتدای استفاده از این تکنولوژی با مشکلاتی مواجه باشیم، اصلا بعید نیست.

به گفته‌ی آمازون این دستگاه از تکنولوژی دید کامپیوتری real time بهره می‌برد تا یک امضای منحصر به فرد از دست کاربر ایجاد کند. جالب است بدانید آمازون اسکن دست را به این دلیل انتخاب کرده است که معتقد است خطوط کف دست به مراتب منحصر به فردتر از سایر روش‌های بیومتریک است. آمازون همچنین اعلام کرده است که این داده‌های اسکن شده‌ی دست کاربران به صورت امن و در فضای ابری نگهداری خواهد شد.

دستگاه آمازون وان در حال حاضر در دو فروشگاه فیزیکی آمازون در سیاتل نصب شده است اما بنا به گفته‌ی آمازون از این دستگاه می‌توان علاوه بر فروشگاه‌ها در اماکنی مانند استادیوم‌ها، ساختمان‌های اداری و... هم استفاده کرد. با این حال باید دید که آیا این امکان حاضر هستند که اطلاعات کاربران خود را در اختیار آمازون قرار دهند یا نه.

اخبار مرتبط:

راه‌های رفته جف بزوس، رئیس آمازون برای موفقیت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر