همزمان با بلک فرایدی، کارکنان آمازون به اعتصاب گسترده پرداختند

amazon.jpg

کارگران آمازون در اروپا به دلیل دستمزد پایین و نحوه‌ی کارکرد شرکت، روز جمعه در نقاط مختلف اروپا به اعتصاب و اعتراض پرداختند. این اعتراضات هم‌زمان با جمعه‌ی سیاه، یکی از پرترددترین روزهای خرید در سال، افزایش یافتند.

اتحادیه‌ی جهانی UNI کمپین Make Amazon Pay را سازماندهی کرده و اعتصابات و اعتراضات در بیش از ۳۰ کشور هم‌زمان با رویداد جمعه‌ی سیاه برگزار شده است. این رویداد سالانه با نزدیک شدن به سال جدید میلادی به منظور ارائه‌ی محصولات با تخفیف‌های فراوان به مردم برگزار می‌شود.

amazon-protesters-2

رویدادی که در اصل به دلیل حضور فزاینده مردم در فروشگاه‌های آمازون در ایالات متحده برگزار می‌شد، اکنون به صورت آنلاین و جهانی دنبال می‌شود. آمازون یکی از شرکت‌هایی است که به تحول رویداد جمعه‌ی سیاه به صورت آنلاین کمک کرده و خریداران می‌توانند از ۱۷ تا ۲۷ نوامبر، بسیاری از محصولات غول فروش جهانی را با تخفیف‌های قابل توجه خریداری کنند.

به گزارش رویترز، آلمان سال گذشته دومین بازار بزرگ آمازون از نظر فروش بوده است. اتحادیه‌ی کارگران در این کشور اعلام کرده که حدود ۲۵۰ کارگر انبارهای آمازون در لایپزیگ اعتصاب کردند که ۲۰ درصد از نیروی کار این واحد را تشکیل می‌دهند. همچنین ۵۰۰ نفر دیگر در یکی از انبارهای راینبرگ اعتصاب کردند که ۴۰ درصد از کارگران آن بخش را تشکیل می‌دهند.

amazon-protesters

اتحادیه‌ی کارگران آلمان اعلام کرده است که اعتصابات ۲۴ ساعته در پنج بخش از کشور و به منظور افزایش دستمزد از نیمه‌شب پنج‌شنبه آغاز شده است. اما سخنگوی آمازون در آلمان ادعا کرده است که تعداد کمی از کارگران این شرکت اعتصاب کرده‌اند و حقوق عادلانه‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر