بنچمارک کارت گرافیک ۳۲ گیگابایتی AMD Radeon Pro W680 منتشر شد

Untitled-1.jpg

کارت گرافیک حرفه‌ای Radeon Pro W680 که متکی بر معماری RDNA 2است و با 32 گیگابایت حافظه رونمایی شده است توانسته در UserBenchmark امتیاز خوبی را بدست آورد.

کمپانی AMD در پاییز سال گذشته کارت گرافیک‌هایی را با نام AMD Radeon RX 6000 معرفی کرد که بر پایه معماری RDNA 2 بودند و حالا بعد از گذشت چندین ماه، زمان خوبی فرا رسیده تا جدیدترین پردازنده گرافیکی بیگ نوی برای کارت‌های گرافیک سری Radeon Pro با هدف ارائه‌ی قابلیت‌های جدید برای افراد حرفه‌ای حوزه‌ی CAD/CAM و DCCرا شاهد باشیم.

تامز هاردور در گزارشی به جدیدترین بنچمارک کارت گرافیک AMD Radeon Pro W680اشاره کرده که برای اویل بار فاش شده است تا با تمامی اطلاعات این کارت گرافیک آشنا شویم. کارت گرافیک AMD Radeon Pro W6800 32GB توانسته امتیاز بسیار عالی را توسط UserBenchmark بدست آورد که به ۱۴۶ درصد از سرعت مؤثر میانگین پردازنده‌های گرافیکی توانسته دست پیدا کند.

این کارت گرافیک را اگر بخواهیم با سایر رقبا مقایسه کنیم، در بین Nvidia GeForce RTX 2080 Super که توانسته امتیاز ۱۳۸ درصد را کسب کند و Nvidia GeForce RTX 3070 که با امتیاز 152 در صد است قرار بگیرد. البته این نکته قابل ذکر است که کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT توانسته امتیازی بین 152 تا 171 را کسب کند.

amd-radeon-pro-w6800-gpu-userbenchmark-score-screenshot.webp
-

هنوز خیلی زود و سخت است که بخواهیم براساس این امتیازاتی که در این بنچمارک آمده، مشخصات فنی کارت گرافیک معرفی‌نشده‌ی Radeon Pro W6800 بفهمیم، اما براساس آن چیزی که به نظر می‌رسد کارت گرافیک ۳۲ گیگابایتی Radeon Pro W6800 می‌تواند قدرت پردازشیِ قابل‌ قیاس با Radeon RX 6800 XT را به کاربران خود ارائه کند.

معمولا کارت گرافیک‌های حرفه‌ای مانند Radeon Pro W6800 مدتی دیرتر نسبت به کارت‌های گرافیک مخصوص مشتریان به سراغ جدیدترین معماری‌ها می‌روند. دلیل این اتفاق نیز واضح و روشن است، چون توسعه‌دهندگان موظف‌اند درایورهای خود را اپلیکیشن‌های حرفه‌ای سازگار کنند و این کار به خودی خود احتیاج به زمان دارد. افشا این بنچ‌مارک از کارت گرافیک Radeon Pro W6800 مشخص می‌کند که فاصله زیادی تا زمان رونمایی نداریم.

البته در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که UserBenchmark یک بنچمارک عمومی است و همان طور که از نامش مشخص است برای کاربران عادی طراحی شده است و فشار زیادی به پردازنده‌های گرافیکی وارد نمی‌کند و به همین دلیل «امتیاز عالی»‌ برای کارت گرافیک Radeon Pro W6800 32GB چندان تعجب‌برانگیز نیست.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TOMSHARDWARE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر