اندروید 14 ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

android .jpg

ارتباط ماهواره‌ای وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده است، اما هنوز این ویژگی به‌طور گسترده‌ای پذیرفته نشده است. اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل با ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14، این امکان را به گوشی‌های اندرویدی فراهم کند؛ البته برای استفاده از این ویژگی، گوشی شما باید دارای سخت‌افزار مخصوصی باشد.

بر اساس توییت تیم پیکسل، گوشی‌های اندرویدی با اندروید 14 قادر به پشتیبانی از پیامک‌های مبتنی بر ارتباط ماهواره‌ای خواهند بود.

ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ استفاده خواهد شد. برای بهره‌مندی از ارتباط ماهواره‌ای، نیاز به سخت‌افزار مخصوصی دارید. بنابراین سازندگان باید به این سمت حرکت کنند تا محصولات تولیدی آن‌ها در اندروید 14 قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را داشته باشند. البته طبق این توییت، این ویژگی در ابتدا برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل قرار می‌گیرد.

ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 محدود به ارسال پیامک‌ها (احتمالاً پیامک‌های اضطراری) است و فعلاً امکان برقراری تماس ماهواره‌ای یا استریم ویدیو و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از طریق ارتباط ماهواره‌ای وجود ندارد. البته چند هفته پیش، شرکت AST SpaceMobile با همکاری AT&T توانست با گلکسی S22 اولترا، اولین تماس ماهواره‌ای با یک گوشی عادی را برقرار کند.

Android-14-Will-Satellite-system.jpg.webp
-

درحال‌حاضر، جزئیات نحوه استفاده از ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 و زمان انتشار پشتیبانی از این ویژگی برای گوشی‌های اندرویدی هنوز مشخص نیست. اگرچه اگر سامسونگ این امکان را در گوشی‌های خود ارائه دهد، احتمالاً سایر شرکت‌ها نیز پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را به محصولات خود اضافه خواهند کرد.

نسخه پایدار اندروید 14 به‌زودی عرضه خواهد شد و گوشی‌های سری پیکسل 8 با تراشه تنسور G3 نیز در راه هستند. بنابراین منتظر ماندنی است تا ببینیم گوگل چگونه امکان ارتباط ماهواره‌ای را در دنیای اندروید فراگیر می‌کند. با توجه به اینکه به‌زودی تمام تراشه‌های اسنپدراگون و مودم‌های 5G کوالکام نیز از فناوری "اسنپدراگون Satelite" حمایت خواهند کرد، باید خودمان را برای فراگیرشدن این سیستم ارتباطی آماده کنیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter_GooglePixelFC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر