AnyDesk مورد حمله سایبری قرار گرفت؛ جزئیات جدید از این حمله به نرم‌افزار محبوب

any desk.jpg

شرکت تولید کننده نرم‌افزار دسترسی از راه دور AnyDesk اعلام کرده است که هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است و در نتیجه سیستم‌های تولیدی آن به خطر افتاده‌اند. این شرکت آلمانی تأکید کرده که هک AnyDesk یک حمله باج‌افزاری نبوده است و مقامات مربوطه را از آن مطلع کرده است.

AnyDesk در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «تمام گواهینامه‌های مرتبط با امنیت را باطل کرده‌ایم و سیستم‌ها در صورت لزوم اصلاح یا جایگزین شده‌اند. به‌زودی گواهینامه امضای کد قبلی نرم‌افزارهای خود را لغو خواهیم کرد و هم‌اکنون جایگزینی آن با یک گواهینامه جدید را آغاز کرده‌ایم.»

این شرکت همچنین به‌عنوان اقدامی احتیاطی، تمامی رمزهای عبور درگاه وب خود، my.anydesk.com را باطل کرده و از کاربران درخواست می‌کند در صورتی که از رمز عبور مشابهی در سرویس‌های آنلاین دیگر استفاده کرده‌اند، آن را تغییر دهند. AnyDesk همچنین پیشنهاد می‌کند کاربران جدیدترین نسخه نرم‌افزار را که با گواهینامه امضای کد جدید ارائه می‌شود، دانلود کنند.

انی دسک

اطلاعات دقیق درباره هک AnyDesk اعلام نشده است. در حال حاضر نمی‌دانیم که در پی این حمله، اطلاعاتی به سرقت رفته یا خیر. با این حال، این شرکت تأکید می‌کند که شواهدی مبنی بر تحت تأثیر قرار گرفتن سیستم‌های کاربران نهایی وجود ندارد.

اوایل این هفته، Günter Born از BornCity اعلام کرد که AnyDesk از تاریخ 29 ژانویه در حال به‌روزرسانی بوده است. این مشکل در تاریخ 1 فوریه برطرف شد. پیش از آن، در تاریخ 24 ژانویه، این شرکت به کاربران درباره «وقفه‌های موقت» و «افت کیفیت خدمات» در پورتال مشتری خود هشدار داده بود.

AnyDesk ادعا می‌کند بیش از ۱۷۰٬۰۰۰ مشتری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Amedes، AutoForm Engineering، LG Electronics، Samsung Electronics، Spidercam و Thales اشاره کرد. این افشاگری یک روز پس از اعلام هک شرکت Cloudflare صورت گرفت. طبق گزارش‌ها، مهاجمان مظنون به ارتباط با یک دولت-ملت با استفاده از اعتبارنامه‌های سرقت‌شده، به سرور Atlassian این شرکت دسترسی غیرمجاز یافته و در نهایت به برخی اسناد و مقدار محدودی از کد منبع دست پیدا کرده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bleepingcomputer

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر