در حال حاضر، پلیس فتا در حال بررسی پرونده هک اسنپ فود است و پس از اتمام تحقیقات، اقدام به ارجاع آن به مراجع قضایی خواهد کرد

haked.jpg

هک اسنپ فود، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا در ایران، در هفته گذشته موضوع اصلی خبرها قرار گرفت. در این حمله سایبری، اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر اسنپ فود به دست هکرها افتاد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، این خبر را تأیید کرد و اعلام کرد که پرونده شرکت اسنپ فود در حال بررسی است و پس از جمع بندی نهایی، به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، اظهار داشت: «متأسفانه هفته گذشته شاهد هک و دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران اسنپ فود بودیم. در دوره‌های قبلی همین اتفاق برای شرکت تپسی رخ داده بود و نشت اطلاعات باعث شده تا اطلاعات کاربران در دست افراد غیرمجاز قرار گیرد.»

وی با اشاره به پروتکل کاری پلیس فتا در ارزیابی شرکت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی، افزود: «تمام شرکت‌ها و سکوها و کسب و کارها به صورت دوره‌ای در پلیس فتا ارزیابی می‌شوند و بایدها و نبایدهای امنیتی و سایبری به آنها گفته می‌شود.»

سرهنگ پاشایی توضیح داد: «شرکت اسنپ نیز در سال جاری چندین بار ارزیابی شده است، اما متأسفانه عدم دقت و سهل‌انگاری باعث نفوذ افراد غیرمجاز و دسترسی به اطلاعات حساس کاربران شده است.»

درباره نوع اطلاعات هک شده، وی اظهار کرد: «این اطلاعات شامل کد کاربری، نام و نام خانوادگی کاربران، جزئیات سفارشات، نوع کارت و نحوه پرداخت، و همچنین مکان ارسال سفارشات می‌شود.»

سرهنگ پاشایی با هشدار به کاربران افزود: «این اطلاعات به تنهایی برای افراد مختلف کاربرد ندارد، اما در حوزه‌هایی مثل مهندسی اجتماعی، ممکن است برای ارتکاب جرایم تقلبی استفاده شوند.»

وی در پایان با تأکید بر رعایت بایدها و نبایدها توسط هموطنان، اظهار کرد: «هر تماسی از سوی افرادی که ادعا می‌کنند اطلاعات شما را دارند، باید با احتیاط و با رعایت اصول امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. اسنپ فود نیز مسئولیت جبران خسارت ناشی از این حادثه را به عهده بگیرد، اما این حادثه ممکن است به کاهش محبوبیت این شرکت نیز منجر شود. آیا شما فکر می‌کنید این شرکت باید جبران خسارت کند؟ آیا حادثه ممکن است به افت محبوبیت اسنپ فود منجر شود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر