جریمه ۱۰ میلیون یورویی ایتالیا برای اپل

Untitled-1.jpg

باز هم جریمه برای اپل به دلیل کاهش عمدی سرعت اینترنت، این شرکت به دلیل این اقدام به جریمه‌های چندین میلیون دلاری محکوم شد. درخواست اپل در چند روز گذشته در رابطه با فرجام خواهی جریمه 10 میلیون یورویی از سوی مقامات ایتالیایی رد شده است.

دو سال پیش بود که اپل بعد از انتشار IOS 10.2.1 به دلیل عدم اطلاع رسانی درست توسط سازمان غیر دولتی نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا پایش به دادگاه باز شد.تغییراتی که باعث می‌شد سرعت پردازنده از یک حدی فراتر نرود و دلیل اپل کاهش مصرف باتری بود اما مقامات ایتالیا اپل را به دلیل سیاست تجاری غیرمنصفانه به دادگاه کشاندند و به جریمه 10 میلیون یورویی او را محکوم کردند.

کوپرتینی‌ها از این رای راضی نبود و ادعا می‌کرد که این رای غیر منصفانه است و پرونده را به دادگاه تجدید نظر برد و حالا بعد از گذشت مدت زمان طولانی، دادگاه تجدید نظر نیز با رای صادره موافق است و حتی در متن این رای آمده که به دلیل سرعت پایین دستگاه‌های قدیمی کاربران مجبور به استفاده از آیفون‌های جدید بودند و راهی به جز خرید دستگاه جدید نداشتند.

این بحث‌ها و پرونده‌های دادگاهی مربوط به آیفون SE و آیفون 7,6s بوده که پس از افشای این اخبار اپل نحوه غیرفعال کردن این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داد. در IOS 13 نیز شاهد قابلیتی جدید برای بهینه سازی شارژ گوشی بودیم.

ایتالیا اولین و آخرین کشوری نیست که اپل را محکوم به پرداخت جریمه کرده در واقع باید بگوییم ایتالیا کمترین جریمه را به نسبت آمریکایی که 500 میلیون دلار غرامت از اپل درخواست کرده است را دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر