اپل با میلیون‌ها دلار هزینه، هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-3.5 می‌سازد

apple.jpg

منابع آگاه به جزئیات پروژه هوش مصنوعی اپل اطلاع داده‌اند. براساس این منابع، مدل Ajax اپل قدرتمندتر از GPT-3.5 است.

گزارش ویژه‌ای از خبرگزاری اینفورمیشن اعلام کرده است که اپل روزانه میلیون‌ها دلار را برای پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی صرف می‌کند. این گزارش تاکید دارد که تیم‌های متعددی در اپل در حال توسعه چندین مدل مختلف هوش مصنوعی هستند.

اپل یک تیم ویژه به نام "مدل‌های بنیادین" تشکیل داده است که به صورت ویژه در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. این تیم حدوداً ۱۶ نفر اعضا دارد و در میان اعضای آن، نام چند مهندس سابق گوگل نیز آمده است.

این تیم مدل‌های بنیادین اپل توسط جان جیاناندریا اداره می‌شود. او که در سال ۲۰۱۸ به اپل پیوست وظیفه بهبود دستیار صوتی سیری را بر عهده داشت، اکنون رهبر پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت است. گزارش می‌دهد که او سوالاتی درباره کاربردهای مفیدی که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، مطرح کرده است.

1_kevWj74VFJo_AGZ7pklQTA.jpg

اپل همچنین توسعه هوش مصنوعی را به تیم‌های دیگر نیز واگذار کرده است. تیم "هوش بصری" اپل در حال توسعه هوش مصنوعی جدیدی که تصاویر را تولید می‌کند فعالیت دارد، و تیم دیگری نیز در حال توسعه "هوش مصنوعی چندحالته" به عنوان یک پروژه دیگر مشغول به کار است. این هوش مصنوعی قادر به تحلیل و درک تصاویر، ویدیوها و متن‌ها است.

مدل‌های هوش مصنوعی اپل در آینده ممکن است در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، یکی از چت‌بات‌های جدید اپل برای تعامل با مشتریانی که از خدمات AppleCare استفاده می‌کنند، ایجاد شده است. همچنین یک مدل هوش مصنوعی دیگر برای توافق با سیری در دست توسعه است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که مدل زبانی Ajax GPT اپل که بیش از ۲۰۰ میلیارد پارامتر توسعه داده شده دارد، قدرتمندتر از نسخه GPT-3.5 شرکت OpenAI است. این توسعه‌ی قوی نسخه Ajax GPT نسخه اولیه ChatGPT از GPT-3.5 که در آن استفاده می‌شد، را بهبود بخشیده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر