IBM: تا سه سال آینده 40 درصد نیروی کار به‌خاطر هوش مصنوعی باید مهارت‌های جدید یاد بگیرند

vdvf.jpg

شرکت IBM در تحقیقات خود اعلام کرده است که در طول سه سال آینده، تقریباً 40 درصد از نیروی کار جهانی می‌بایست به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند. این شرکت به تأکید می‌پردازد که هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تکمیلی برای انسان‌ها عمل می‌کند و نه جایگزین آن‌ها، اما اگر افراد به ارتقاء مهارت‌های خود و یادگیری تکنولوژی‌های جدید توجه نکنند، با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها ممکن است با مشکلات شغلی مواجه شوند.

به گفته تحقیقات انجام‌شده توسط IBM، هوش مصنوعی مولد تأثیر بزرگی بر بازار کار جهانی خواهد داشت و تا سه سال آینده، تقریباً 40 درصد از کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها ملزم به یادگیری مهارت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود. بر اساس این تحقیق، 87 درصد مدیران اعلام کرده‌اند که انتظار دارند کارکنانشان توانایی به‌روزرسانی مهارت‌های خود را داشته باشند.

تحقیقات انجام‌شده توسط IBM شامل حدود 3000 مدیر از 28 کشور و 21 هزار کارمند از 21 کشور است. نتایج نشان می‌دهند که از هر 10 نفر نیروی کار، 4 نفر باید مهارت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و اتوماسیون را یاد بگیرند تا از بیکاری جلوگیری کنند.

Screenshot-2023-08-21-170305.jpg.webp
-

گرچه توقع می‌رود که تأثیر توسعه هوش مصنوعی بر کارکنان در تمام سطوح مشاغل قابل توجه باشد، اما برخی از مشاغل بیشتر تحت تأثیر این تغییرات قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، کارمندانی که در موقعیت‌های اجرایی یا سمت‌های ضعیف‌تر سازمان‌ها فعالیت می‌کنند، ملزم به آموزش و به‌روزرسانی مهارت‌هایشان در زمینه فناوری‌های جدید هستند. این تحقیق نیز نشان می‌دهد که 77 درصد کارکنان در خطوط تولید باید با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اتوماسیون همگام شوند. همچنین، حدود 22 درصد از شغل‌های سطح مدیریت ارشد سازمان‌ها نیز تحت تأثیر گسترش هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

بر اساس یک تحقیق انجام‌شده در ماه مارس، اعتقاد بر این است که هوش مصنوعی مولد ممکن است بر 300 میلیون شغل در سراسر جهان تأثیر بگذارد. به همین دلیل، افراد باید توانایی به‌روزرسانی مهارت‌های خود را داشته باشند تا با تغییرات فناوری‌ای جدید همگام شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techspot

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر