نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 منتشر شد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل از سه ماه پیش که نسخه پیش آزمایش iOS 14.5 را منتشر کرد در تلاش بود تا بتواند نسخه اصلی را هر چه زودتر منتشر کند که امروز بالاخره آن موعد مقرر فرا رسید. این سیستم‌عامل جدید قابلیت‌های جالبی دارد که کاربران را مجاب می‌کند تا آخرین نسخه سیستم‌عامل اپل را روی دستگاه خود نصب کنند.

کمپانی اپل از سه ماه پیش که نسخه پیش آزمایش iOS 14.5 را منتشر کرد در تلاش بود تا بتواند نسخه اصلی را هر چه زودتر منتشر کند که امروز بالاخره آن موعد مقرر فرا رسید. این سیستم‌عامل جدید قابلیت‌های جالبی دارد که کاربران را مجاب می‌کند تا آخرین نسخه سیستم‌عامل اپل را روی دستگاه خود نصب کنند.

نکته قابل توجه این است که قبل از اقدام به آپدیت به iOS 14.5 از تمام اطلاعات یک بکاپ بگیرید. این نسخه برای همه گوشی‌هایی که از iOS 14 پشتیبانی می‌کنند عرضه شده است. یعنی از آیفون 6s به بعد در دسترس خواهد بود. در ادامه همراه فیسیت باشید تا به این نسخه از سیستم‌عامل iOS نگاهی بیاندازیم.

قفل‌گشایی با اپل واچ

how-to-install-ios-14-5-beta-apple-watch-unlock-iphone.jpg
-

نزدیک به یک‌ سال و نیم پیش بود که کرونا در جهان به مرز همه‌گیری رسید و هنوز هم ادامه دارد. حالا کمپانی اپل قابلیتی فراهم کرده تا در حین استفاده از ماسک بتوانید قفل گوشی‌خود را باز کنید. در سیستم‌عامل‌های iOS 14.5 و watchOS 7.4 باید به قسمت تنظیمات رفته و به دنبال بخش Face ID & Passcode بگردید. در صفحه باز شده گزینه Apple Watch را فعال کنید و احراز هویت از طریق ساعت هوشمند اپل را نهایی کنید. البته قوانینی برای قفل‌گشایی با اپل واچ وجود دارد که عبارتند از:

فیس آیدی باید ماسک را روی صورت شما ببیند.

اپل واچ نزدیک گوشی باشد.

اپل واچ را به دست بسته باشید.

قفل اپل واچ باز باشد.

خود اپل واچ رمز داشته باشد.

ایموجی‌های جدید

Screen-Shot-2021-02-16-at-13.36.31-PM.png
-

ایموجی های جدید همواره مورد استقبال کاربران بوده است. حالا اپل پا را بسیار فرا گذاشته و برای کاربرانش 200 ایموجی جدید معرفی کرده است. البته برخی از این ایموجی‌ها تغییرات کوچکی نسبت به ایموجی‌های قبلی داشته‌اند اما برخی کاملا جدید هستند. برای مثال در استیکر سرنگ دیگر درونش خون نیست و به نظر می‌رسد تبدیل به سرنگ واکسن شده است.

پشتیبانی از دو سیم کارت 5G

پشتیبانی از دو سیم کارت 5G همان قابلیتی است که شاید خیلی از کاربران در سراسر جهان منتظر آن بودند. iOS 14.5 به کاربران آیفون 12 و نسخه سلولار نسل پنجم آیپد پرو اجازه پشتیبانی از دو سیم‌کارت 5G را می‌دهد. تا قبل از این نسخه استفاده از دو سیم کارت فقط در شبکه‌های LTE در دسترس بود.

دو صدای جدید برای سیری

iOS-14.5-beta-6-new-Siri-voices.jpg
-

از این نسخه iOS به بعد دیگر همیشه صدای سیری زنانه نخواهد بود و کاربر اپل انتخاب خواهد کرد که چه صدایی برای او پخش شود. حتی اپل ادعا کرده که صداهای جدید سیری در هنگام گفتن عبارت‌هایی که توسط موتور عصبی ساخته می‌شوند، طبیعی‌تر خواهد بود. البته به این نکته باید توجه داشت که فعلا این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان خواهد بود.

قابلیت دیگری هم که برای تایپ و ارسال پیام با سیری فراهم شده است. مثلا زمانی که بخواهید دستیار صوتی اپل پیام شما را دریافت کند، می‌توانید کلمه‌ها را برای او بنویسید. سیری همچنین اکنون قابلیتی برای تماس با مراکز فوریت دارد. مثلا بنویسید به اورژانس احتیاج دارم تا این دستیار صوتی کار را برای شما انجام دهد.

قابلیت‌های جدید در اپ‌های Podcasts و Music

apple-podcasts-plus-copia.jpg
-

در نسخه قبلی iOS شاهد تغییراتی در اپل موزیک بودیم، حالا نیز اپل تغییرات بسیاری را در اپل پادکست ایجاد کرده. پخش جدیدترین قسمت پادکست‌ها آسان‌تر شده و راحت‌تر می‌توانید برای اولین بار یک پادکست جدید را شروع کنید. قرار است که اپل در آپدیت iOS 14.6 امکان خرید حق اشتراک پادکست‌های حرفه‌ای را فراهم کند.

در اپلیکیشن اپل موزیک نیز تغییراتی مانند ژست‌های سوایپ برای آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌ها، منوی جدید و گزینه‌های تازه برای به اشتراک‌گذاری متن آهنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی اضافه شده است.

شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها

در نسخه iOS 14.5 شاهد یک قابلیت جنجالی به نام App Tracking Transparency هستیم. این قابلیت برای این است که کاربر دسترسی داشته باشد و انتخاب کند که ایا می‌خواهد اطلاعاتش برای نمایش تبلیغات مرتبط توسط اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها ردیابی شود یا نه. برای توضیح بیشتر باید بگوییم که در زمان باز کردن اپلیکیشن فیس‌بوک برای شما پیامی ظاهر می‌شود و از کاربر سوال می‌پرسد که این اپلیکیشن قصد دارد فعالیت شما را حتی در سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها ردیابی کند، آیا مایلید به فیسبوک اجازه این کار را بدهید یا نه. که شما با تایید این سوال اطلاعات خود را در اختیار اپلیکیشن‌ها می‌گذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر