اپل مک‌بوک پرو جدید را با بریدگی نمایشگر و تراشه‌ی بسیار قدرتمند رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل بالاخره در رویداد آنلاین شب گذشته از مک‌بوک پرو با طراحی جدید رونمایی کرد. نسل جدید مک‌بوک‌ها به تراشه M1 پرو و مکس و درگاه‌های بیشتر از جمله تاندربولت و مگ‌سیف مجهز شده است. قرار است که این دستگاه در دو نسخه 14 و 16 اینچی عرضه می‌شود که در بالای صفحه‌نمایش ناچ نسبتا کوچکی دیده می‌شود.

نسخه 14 اینچی، مدل‌ جدید مک‌بوک پرو 15.5 میلی‌متر ضخامت دارد و نسخه ۱۶ اینچی با ضخامت ۱۶.۸ میلی‌متر به دست کاربران خواهد رسید. هر دو این لپ‌تاپ‌ها به درگاه مگ‌سیف مجهز شدند و البته شکاف کارت حافظه SD و درگاه HDMI دارند.

مک‌بوک پرو در هر دو نسخه از نمایشگر 120 هرتزی بهره می‌برد که این موضوع برای کاربران بسیار مهم است. اپل این پنل را تحت عنوان Liquid Retina Pro XDR معرفی کرده است. در ناچ بالای صفحه یک وب‌کم ۱۰۸۰p با سنسور بزرگ‌تر از نسل قبلی قرار گرفته اما به نظر نمی‌رسد که خبری از حسگر تشخیص چهره فیس آیدی باشد. به‌علاوه، عبارت مک‌بوک پرو هم از پایین نمایشگر حذف شده و به قاب زیر دستگاه رفته است. اندازه حاشیه نمایشگر حالا فقط ۳.۵ میلی‌متر است.

lcimg-520cd400-9804-414f-9392-480e0c999ebf.jpg
-

مک‌بوک پرو 14.2 اینچ با صفحه‌نمایشی که وضوح 3024 در 1964 دارد ارائه خواهد شد و مک‌بوک پرو ۱۶.۲ اینچی از نمایشگری با وضوح ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل، استفاده می‌کند. اپل می‌گوید فناوری مورد استفاده در این نسل Mini LED است. حداکثر روشنایی این صفحه به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن میلیون به ۱ است.

lcimg-2da21eea-216f-45d3-b1f4-0f2bf14932fa.jpg
-

در این دو لپ‌تاپ از تراشه M1 پرو استفاده شده تا از دو نمایشگر Pro Display XDR پشتیبانی کند. تراشه M1 مکس نیز از سه نمایشگر Liquid Retina Pro XDR پشتیبانی می‌کند که هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو می‌توانند با M1 پرو یا مکس، توسط کاربران خریداری شوند.

download-1.jpeg
-

دکمه‌های فانکشن دوباره به لپ‌تاپ حرفه‌ای اپل برگشته و جای تاچ بار را گرفته است. در سمت راست این دکمه‌ها حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. مک‌بوک پرو همچنین سه درگاه USB-C و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد. این دستگاه از مگ‌سیف ۳ استفاده می‌کند که دوباره طراحی شده تا انرژی بیشتری منتقل و با فناوری شارژ سریع کار کند.

lcimg-ffddbeb4-d687-4273-8521-c4489fa37c4c.jpg
-

محصول جدید اپل از سیستم صوتی تازه‌ای با کیفیت استودیویی بهره می‌برد و با سه میکروفن نویز را تا ۶۰ درصد کم می‌کند. مک‌بوک پرو همچنین دارای شش بلندگوی جدید شامل دو توییتر و چهار ووفر است. صدای بیس در دستگاه جدید اپل ۸۰ درصد بیشتر شده و نیم اکتاو غنای بالاتری دارد. مک‌بوک پرو همچنین از صدای فضایی (Spatial Audio) پشتیبانی می‌کند.

lcimg-5dd9ad49-1799-4835-acf1-918ec67cbad3.jpg
-

کوپرتینویی‌ها مدعی‌اند که عمر باتری مک‌بوک جدید در زمان استفاده از لایت‌روم کلاسیک ۲ برابر و در زمان استفاده از Xcode چهار برابر شده است. مدل ۱۶ اینچی در مجموع می‌تواند ۱۷ ساعت فیلم پخش کند، در حالی که مدل ۱۴ اینچی قادر است ۲۱ ساعت پخش ویدیو داشته باشد. این اعداد به ترتیب ۷ و ۱۰ ساعت نسبت به مدل‌های اینتلی بیشتر شده‌اند.

lcimg-0455925b-f39d-4033-80be-fa4009421501.jpg
-

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با قیمت پایه ۲۴۹۹ دلار به بازار می‌آیند. این محصولات در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی از هفته آینده عرضه می‌شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر