اپل سیستم‌عامل macOS Monterey را معرفی کرد

Untitled-1.jpg

اپل در شب گذشته رویداد WWDC 2021 برگزار کرد و از نسل جدید سیستم‌عامل مختص کامپیوترهای مک که نام آن macOS Monterey است، پرده برداشت. این شرکت متعهد شده که این نسخه از سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل سازگاری دقیقی با IOS خواهند داشت و اگر کاربران با کنار هم قرار دادن آیپد و مک می‌توانند از یک کیبورد و ماوس مشترک استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ که اپل از این سیستم‌عامل معرفی کرده، Universal Control نام دارد که کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند برای کامپیوترهای مک و آیپد از یک کیبورد و ماوس مشترک بهره ببرند. با این قابلیت اعجاب انگیز از این به بعد کاربران می‌توانند با کنار هم قرار دادن آیپد و یک سیستم مک به راحتی نشانه‌گر ماوس را از مک به آیپد انتقال دهند. باید به این نکته نیز توجه کنیم که قابلیت کشیدن و رها کردن نیز فعال است و به راحتی می‌توان یک فایل از گرفت و به گجت دیگر انتقال داد که می‌تواند در شرایط مختلف به کاربر کمک بسیار زیادی کند.

macOS-Monterey-2.jpg
-

اپل در ادامه گفت که این تنها قابلیت جدید نمی‌باشد بلکه با macOS Monterey می‌توانید ویدیو، فایل‌های صوتی، اسناد و دیگر فایل‌ها را به طور مستقیم با قابلیت ایرپلی از آیفون یا آیپد به مک منتقل کنید. اگر بخواهیم مزایای این قابلیت را بگوییم باید به امکان استفاده از مک به‌عنوان اسپیکر برای آهنگ‌ها یا پادکست‌های موجود در آیفون و آیپد اشاره کنیم. حتی مشخصه Shortcuts که فقط در آیپدها و آیفون‌ها بود راهی این سیستم‌عامل شده و با استفاده از آن قادر به خودکار کردن وظایف مختلفی خواهید بود.

مرورگر سافاری نیز در macOS Monterey دچار تغییر شده و به طور محدود بازطراحی شده و ظاهر ساده‌تری به کاربران ارائه خواهد کرد. در این نسخه تب‌ها گروه بندی می‌شوند و از نوار کناری به‌ آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این نکته نیز مهم است که این گروه‌بندی‌ها می‌توانند بین کامپیوترهای مک، آیفون و آیپد سینک شوند تا در گجت‌های دیگر نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

macOS-Monterey-1.jpg
-

این نسخه macOS اولین آپدیتی است که بعد از معرفی مک‌های مبتنی بر چیپست اپل M1 منتشر می‌شود تا کاربران از آن استفاده کنند. غول تکنولوژی آمریکایی مدتی پیش اعلام کرد که می‌خواهد تا سال آینده تمام کامپیوترهای خود را به چیپست‌های اختصاصی خود مجهز کند و حالا به نظر می‌رسد که macOS Monterey نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. نسخه‌ی بتای مختص توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل منتشر شده ولی کاربران برای بهره‌گیری از بتای عمومی macOS Monterey باید تا ماه آینده صبر کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: The Verge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر