اپل اعتراض کرد؛ نصب برنامه‌های آیفون از منابع خارج از استور در اروپا لغو می‌شود؟

ghfgh.JPG

اپل به تازگی یک دادخواست جدید در اروپا ثبت کرده است تا جلوی نصب اپلیکیشن‌ها از طریق سایدلود (بارگیری خارج از استور) بر روی آیفون را بگیرد.

به گفته دیوان عدالت اروپا در توییتر (ایکس)، اپل اخیراً دادخواستی در برابر قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا ثبت کرده است. این دادخواست به هدف حفظ جایگاه خود در بازار، به‌خصوص در موقعیتی که امکان نصب اپلیکیشن‌ها از طریق سایدلود بر روی آیفون مورد بررسی قرار گرفته است، ارایه شده است.

قانون بازارهای دیجیتال در پی بهبود رقابت و ایجاد شرایط رقابتی در محیط فناوری است. DMA قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای تغییر مدل کسب و کار اپل در نظر گرفته و اجرای آن می‌تواند منجر به تغییرات چشم‌گیری در اپ استور، آی‌مسیج، فیس‌تایم، سیری و سیستم‌عامل iOS شود.

یکی از اصلاحات مهم این قانون، امکان نصب اپلیکیشن‌ها از طریق سایدلود است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های آیفون را همانند اپ‌های اندروید از طریق فروشگاه‌های مختلف یا منابع متفرقه دانلود کنند. گزارشات حاکی از این است که اپل در iOS 17 شرایط لازم برای اجرای این بخش از قانون DMA را فراهم کرده است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که دادخواست اپل مرتبط با تصمیمات اروپا درباره قانون بازارهای دیجیتال است، اما جزئیات دقیق دادخواست هنوز اعلام نشده است. به احتمال زیاد اپل در تلاش است تا از فهرست پلتفرم‌های مورد نظر حذف شود.

علاوه بر اپل، متا و تیک‌تاک نیز به دنبال حذف نام خود از فهرست پلتفرم‌های مورد نظر به دلیل قوانین اروپا هستند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر