آغاز جمع‌آوری گوشی‌های همراه آیفون سری 14 و 15 در خراسان رضوی

apple.jpg

چندی پیش، ما درباره جمع‌آوری گوشی‌های سری آیفون در استان گرگان خبر منتشر کردیم. اکنون، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اعلام می‌کند که جمع‌آوری گوشی‌های همراه آیفون سری 14 و 15 در استان آغاز شده است. این اقدام به منظور مقابله با قاچاق محصولات این برند در سراسر کشور انجام شده است.

"حسین دشتبان"، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق و ارز خراسان رضوی، اعلام کرد که جمع‌آوری گوشی‌های جدید "اپل" (Apple) در استان آغاز شده است. او افزود که اجرای این طرح جمع‌آوری تلفن‌های همراه زیر نام تجاری آیفون (مخصوص سری 14 و 15) در مراکز عرضه، انبارها و مقابله با فروشندگان آن در سراسر استان آغاز شده است.

این اقدام با هدف مقابله با قاچاق محصولات این برند همزمان با سراسر کشور آغاز شده و کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد تا همه‌ی فروشندگان این دو مدل گوشی را شناسایی کرده و اقدامات قانونی را علیه آن‌ها انجام دهد.

iphone-15-iphone-15-plus-3

برخورد دستگاه‌های دولتی با فروشندگان ایرانی گوشی‌های همراه آیفون سری 14 و 15

بسیاری از اجناس گوشی‌های آیفون سری 14 و 15 وارد کشور شده و ثبت‌گمرکی ندارند، به عبارتی قاچاقی هستند. همه دستگاه‌های اجرایی دستور برخورد با متخلفان در این زمینه را دریافت کرده‌اند و اقدامات قانونی را نسبت به آن‌ها انجام خواهند داد. همچنین دستگاه‌هایی که به آنتن‌دهی گوشی‌های آیفون کمک کنند، به عنوان کالاهای قاچاق در نظر گرفته می‌شوند. فروش ابزارهایی مانند دانگل‌های آی‌کاس (مبدل چند سیمکارت کننده بلوتوث) نیز ممنوع و غیرقانونی است.

لازم به ذکر است که این اقدام در چارچوب ممنوعیت واردات تجاری، مسافری و پستی گوشی‌های آیفون سری 14 و 15 انجام شده است و دولت از تمامی افراد جامعه درخواست می‌کند که پیش از خرید هر نوع وسیله و کالا، اصالت آن را بررسی و اطمینان حاصل کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر