حتی واردات مسافری آیفون 15 اپل نیز ممنوع است!

apple iphone.jpg

چند روز پیش اعلام شد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بخشنامه به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران صادر کرده است.

این بخشنامه به‌موجب آن، برخورد با عرضه گوشی‌های آیفون 14 و 15 به‌دلیل ورود غیرقانونی این دو مدل از برند آیفون به تمامی روش‌های تجاری و مسافری و پستی ممنوعیت تحت عنوان قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار می‌گیرد. حالا، یاسر سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی مقابله با قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده که حتی واردات مسافری گوشی‌های آیفون 15 نیز ممنوع است.

وی ادامه داده و در مورد ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی ارائه داده است. او اعلام کرد که بسیاری از گوشی‌های آیفون 14 وارد شده ثبت گمرکی ندارند و به لحاظ قانونی به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

وی در مورد واردات گوشی‌های iPhone 15 اپل نیز اظهار داشت که ثبت سفارشی برای آنها انجام نشده و ورود آنها به صورت مسافری هم ممنوع است و به عنوان کالای قاچاق در نظر گرفته می‌شود. به‌همین دلیل، در مکان‌های فروش گوشی‌های تلفن همراه اگر مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است، دستور جمع‌آوری و برخورد با آن‌ها صادر می‌شود.

iPhone-15-and-iPhone-15-Plus

سوادکوهی همچنین به تعدادی از دستگاه‌های آی‌کاس اشاره کرد که آنتن‌دهی گوشی‌های غیرثبت نشده را فعال می‌کردند و اعلام کرد که این اقدامات نیز به عنوان قاچاق محسوب می‌شوند و این دستگاه‌ها از سطح عرضه جمع‌آوری خواهند شد. همچنین در صورتی که گوشی‌های آیفون 14 که به صورت مسافری وارد شده‌اند، کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد، نیز جمع‌آوری خواهند شد.

سوادکوهی در پایان توضیح داد که تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح دستور برخورد با گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند و تمامی عرضه‌کنندگان این کالا‌های قاچاق توسط کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده‌اند. به‌علاوه، اصناف نیز از طریق اعلام‌های مکتوب به‌صورت رسمی از عرضه و فروش گوشی‌های قاچاق منع شده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر