ظاهراً برخی مدیران ارشد اپل با ساخت هدست ویژن پرو مخالف بوده‌اند

لتلانامهمخ.jpg

معاون ارشد واحد سخت‌افزار اپل، که همواره در ویدیوهای معرفی محصولات جدید این شرکت نقش داشته است، به‌طور مرموزی در رویداد معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو حضور نداشت.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، یکی از عناصر اصلی در ویدیوهای معرفی محصولات اخیر این شرکت بوده است. اما در ویدیوی معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو و تراشه‌ی جدید این دستگاه به نام R1، همچنین معرفی مک استودیو و مک پرو جدید، حضور سروجی مشاهده نشد.

با این حال، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو محصولی مورد بحث و بررسی برای اپل بوده و منابع معتبری مانند نیویورک تایمز و بلومبرگ قبل از عرضه آن، اشاره کرده‌اند که در داخل شرکت اختلاف نظرهایی درباره این محصول وجود دارد. براساس اعلام بلومبرگ، سروجی، با وجود مشارکت تیمش در توسعه‌ی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، از این پروژه فاصله گرفته و با شک و تردید، آن را با پروژه‌های علمی مقایسه کرده است. با غیاب مرموز سروجی در رویداد معرفی اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، می‌توان نتیجه گرفت که او ترجیح داده با این پروژه ارتباط نداشته باشد.

در مقاله‌ی منتشرشده در بلومبرگ در تاریخ ۱۸ می آمده است که فرآیند توسعه ویژن پرو با چالش‌های طراحی روبرو شده است. همچنین، مقاله‌ای که در تاریخ ۲۶ مارس در نیویورک‌تایمز منتشر شده است، اشاره می‌کند که در ابتدا قرار بود ویژن پرو به شکلی شبیه به عینک‌های معمولی باشد، اما در نهایت به یک محصول تبدیل شده است که ظاهر آن مانند اکثر هدست‌های واقعیت مجازی است. تونی فادل، معاون ارشد سابق واحد سخت‌افزار اپل، نیز یکی از انتقادکنندگان هدست واقعیت ترکیبی این شرکت بود و به مواردی از جمله قیمت بالا و عدم وجود یک استراتژی بازاریابی قانع‌کننده اشاره کرده است.

johny-srouji-64858b8bc83153faa0cc1977.webp
جانی سروجی -

مدیرعامل اپل همیشه نگرانی خود را نسبت به چشم‌انداز هدست‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی بیان کرده است. تیم کوک در سال ۲۰۱۵ در یک مصاحبه با نیویورکر، هدست‌های واقعیت مجازی را به‌عنوان یک دسته از محصولاتی که باید از آن‌ها دوری شود، ارزیابی کرد.

جانی آیو، طراح افسانه‌ای اپل که پیش از ترک شرکت در توسعه ویژن پرو شرکت کرده بود، نگرانی داشت که ساخت یک دستگاه ممکن است مردم را از یکدیگر دور کند. تیم طراحی با اضافه کردن ویژگی جدید EyeSight به این محصول، به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به خارج کردن هدست، با دیگران تعامل داشته باشند؛ زیرا تصویر چشم آن‌ها به طور زنده بر روی نمایشگر خارجی دستگاه نشان داده می‌شود.

ویژن پرو در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۵۰۰ دلار در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر