تونی فادل، پدر آیپاد: اپل با هدست ویژن پرو نشان داد که دوران اوج خود را به پایان رسانده است

hkhjljk.JPG

پس از سال‌ها انتظار، اپل در هفته گذشته سرانجام هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را رونمایی کرد. اما «تونی فادل»، مدیر سابق اپل و پدر آیپاد، در یادداشتی اظهار داشته که این معرفی نشان می‌دهد دوره اوج شرکت کوپرتینو به پایان رسیده است.

تونی فادل، که نقش مهمی در توسعه موزیک پلیر مشهور اپل داشته است، در توییتی ابراز شک کرده و معتقد است که این هدست گران قیمت قادر به جذب توجه عمومی کاربران نخواهد بود. او توضیح می‌دهد: «هدست ویژن پرو اپل یک توردوفرانس فنی است؛ یک سخت‌افزار بسیار شگفت‌آور. اما با توجه به استفاده‌های مصرفی، قیمت 3500 دلاری و عمر باتری 2 ساعته، اپل واقعاً به اوج خود پایان داده است.»

20140201210738tony_fadell.jpg
-

در پاسخ به این توییت، «جف لوتز»، مشاور زنجیره تأمین، در یک توییت اظهار داشت که فرض می‌کند با توجه به باتری خارجی ویژن پرو، احتمالاً باتری‌های بزرگتری نیز برای این دستگاه معرفی خواهند شد.

اما تونی فادل می‌گوید که مشکل اپل ویژن پرو جدی‌تر از این تصورات است. او معتقد است که مشکل این دستگاه فقط به باتری آن محدود نمی‌شود. در پاسخ به این توییت، او می‌نویسد: «حتی اگر دستگاه قابلیت شارژدهی 24 ساعته را داشته باشد، باز هم کاربردها و روش تبلیغ آن ناکارآمد است... این محصولات ابتدا باید کاربردی باشند و سپس به پلتفرم تبدیل شوند، نه برعکس.»

csm_around_you__bfdlxkwczahe_large_2x86_1059f35084-1024x593.jpg.webp
-

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل از زمان معرفی با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شده است. برای مثال، تحلیل‌گران وال استریت این محصول را مورد تحسین قرار دادند، اما از قیمت بالای آن ناراضی بودند و باور داشتند که کاربردهای خاصی در زمان معرفی نشان داده نشده است که بتواند مخاطبان را جذب کند.

تونی فادل باور دارد که اپل به منظور جلب توجه طرفداران خود، صرفاً یک نسخه مبتکرانه را معرفی کرده است، اما محصولی را به نمایش نگذاشته است که داستان خاصی را برای تعجب از آن به ارمغان بیاورد. البته این دستگاه هنوز به بازار عرضه نشده و تا اوایل سال 2024 نیز در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

تونی فادل در سال 2001 به اپل پیوست و در سال 2008 از این شرکت جدا شد. وی همچنین بنیان‌گذار Nest Labs بود که توسط گوگل به خریداری شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: /twitter.com/tfadell

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر