عدسی طبی هدست ویژن پرو بین 300 تا 600 دلار قیمت دارند

بتغتنبغانغبنم.JPG

به طور اولیه، اپل در زمان معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو خود اعلام کرده بود که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی، لنزهایی را خریداری کنند که توسط پزشکان تجویز شده‌اند و توسط شرکت زایس (Zeiss) ساخته شده‌اند. اما اطلاعاتی درباره قیمت این لنزها ارائه نشده بود. حالا، به گفته «مارک گرمن» از بلومبرگ، قیمت هر جفت از این لنزها حداقل 300 تا 600 دلار خواهد بود.

گرمن در توییت جدید خود ذکر می‌کند:

«با توجه به اینکه اپل هدست با قیمت بالا را عرضه می‌کند، من پیشنهاد می‌دهم که قیمت لنزهای تجویز پزشک زایس برای ویژن پرو حداقل 300 تا 600 دلار برای هر جفت باشد، مگر اینکه اپل تصمیم بگیرد بخشی از هزینه آن را کاهش دهد.»

Vision-Pro-headset-1.jpg.webp
-

یکی از تفاوت‌های بارز بین هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل و بیشتر هدست‌های موجود در بازار، اندازه کوچکتر آن است. با این حال، محصول اپل دارای یک نقطه ضعف اساسی است و آن استفاده از عینک در حین استفاده از دستگاه نخواهد بود. اپل با ارائه لنزهای تجویزی که به صورت مغناطیسی در محل خود قرار می‌گیرند، سعی کرده است این مشکل را رفع کند.

شرکت زایس که لنزهای تجویزی هدست ویژن پرو را تولید می‌کند، قبلاً لنزهای مشابهی را برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی تولید کرده است و قیمت تقریبی این لنزها حدود 70 دلار است.

با توجه به اعلام قیمت لنزهای تجویزی هدست ویژن پرو اپل، واکنش کاربران هنوز در دست بررسی است و نظرات مختلفی ممکن است وجود داشته باشد

Vision-Pro-prescription-lenses-1024x684.jpg.webp
-

برچسب قیمت احتمالی بین 300 تا 600 دلار برای این لنز، با واکنش‌ها و انتقادات متنوعی از سوی کاربران مواجه شده است. یکی از بازدیدکنندگان وب‌سایت 9to5Mac نظر خود را درباره این گزارش ارائه می‌دهد:

«هزینه آن باید صفر دلار باشد.

اپل در سخنرانی اصلی خود، به این موضوع اشاره کرد که 30 درصد افراد جهان دارای نزدیک‌بینی هستند و سپس دستگاهی را معرفی کردند که نمی‌توان با آن هنگام استفاده از عینک کار کرد!

سخت‌افزار اضافی مورد نیاز این دسته از کاربران باید بدون هیچ هزینه اضافی ارائه شود و نسل‌های آینده ویژن پرو نیز باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که از عینک پشتیبانی کنند.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter.com_markgurman

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر