بلومبرگ: فروش اپل ویژن پرو باید 20 برابر پیش‌بینی‌ها شود تا به سطح تجارت آیپد برسد

yjyjyjf.jpg

هدست اپل ویژن پرو، با قیمت بالای خود، احتمالاً نمی‌تواند به سرعت به بخش اصلی تجارت اپل تبدیل شود. یک گزارش جدید بیان می‌کند که احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا این هدست به سطح فروش آیپدها برسد.

مارک گرمن از بلومبرگ در یک یادداشت جدید، رشد شاخه‌های مختلف امپراتوری اپل را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه گرفته است که برای رشد قابل توجه تجارت هدست ویژن پرو، زمان زیادی لازم است.

گرمن اظهار می‌کند که آیفون و آیپد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی توانستند بخش قابل توجهی از درآمد اپل را تشکیل دهند. با وجود نگرانی‌هایی که درباره قیمت‌گذاری نسل اول آیفون وجود داشت، این محصول توانست در کمتر از سه ماه، یک میلیون دستگاه فروش داشته باشد و تا سال ۲۰۰۹، یک سوم درآمد اپل را تشکیل دهد. همچنین، آیپد حدود یک سال پس از عرضه، توانسته حدود ۱۸ درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص دهد.

رشد تجارت اپل واچ مدت زمان بیشتری طول کشید، اما در نهایت به بخش مهمی از کسب‌وکار اپل تبدیل شد. اگرچه شرکت اپل آمار دقیق فروش ساعت هوشمند خود را اعلام نمی‌کند، اما این محصول در بخش محصولات پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی قرار گرفته است و سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد به همراه دارد.

Apple-Vision-Pro-4-1-1024x576.jpg.webp
-

محدودیت‌های موجود در آغاز عرضه هدست اپل ویژن پرو، شرایط را بدتر می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه این هدست با محدودیت بسیار زیادی همراه بوده و احتمالاً حتی آهسته‌تر از اپل واچ رشد خواهد کرد. اپل واچ با قیمت ۳۴۹ دلار در آغاز عرضه در ۹ کشور به بازار عرضه شد، اما هدست جدید اپل با قیمتی ۱۰ برابر این ساعت‌ها، فقط در آمریکا به فروش می‌رسد. احتمالاً فروش هدست اپل ویژن پرو در سایر بازارها تا چند ماه پس از عرضه در آمریکا آغاز نمی‌شود و احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به فروش در خرده‌فروشی‌ها نخواهد رسید.

گرمن اظهار می‌کند که اپل سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که در سال اول عرضه، هدست ویژن پرو حداکثر ۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. اما این پیش‌بینی بعدها به ۱ میلیون تقلیل یافته و در حال حاضر تقریباً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه برآورد می‌شود. اگر هدست با میانگین قیمت تمام شده ۳۷۰۰ دلاری، به آستانه پایین پیش‌بینی فروش خود برسد، حدود ۱.۵ میلیارد دلار درآمد برای اپل به همراه خواهد آورد. بنابراین، برای رسیدن به سطح درآمد حاصل از آیپد، اپل باید فروش خود را ۲۰ برابر کند و سالانه تقریباً ۸ میلیون دستگاه از این هدست را بفروشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر