اولین مک لمسی اپل ۲۴ سال پیش ساخته شده بود!

imac.jpg

به روایت تاریخ، نخستین مدل آی‌مک لمسی اپل حدود ۲۴ سال پیش به شکل تغییر یافته‌ای از iMac-G3 تولید شد. یک یوتیوبر توانست این محصول را کشف کند و در مورد آن توضیحاتی ارائه دهد.

شایعات مرتبط با وجود مک‌ بوک مجهز به صفحه‌ی لمسی همچنان وجود دارد. اگرچه اپل هرگز چنین محصولی را به بازار عرضه نکرده است، به نظر می‌آید در گذشته مک‌هایی با قابلیت لمسی ممکن بوده باشند.

در سال ۱۹۹۹، شرکتی به نام Elo نسخه‌ای با قابلیت لمس بر روی مدل iMac-G3 تولید کرد و از طریق برنامه‌های فروش با ارزش افزوده (VAR) اپل، این محصول را برای استفاده در کیوسک‌ها عرضه کرد. در حال حاضر، یک یوتیوبر به نام مایکل MJD یکی از این مدل‌های آی‌مک را کشف کرده است.

شرکت Elo برای کیوسک‌های رومیزی از فناوری لمسی به نام iTouch بهره‌برداری می‌کند که برای تشخیص نقاط تماس از موج‌های صوتی سطحی استفاده می‌کند، بدون اینکه نیاز به اضافه کردن یک صفحه‌ی لمسی به مانیتور آی‌مک باشد.

saw-version

درباره ساخت مک‌بوک با قابلیت لمسی، این موضوع به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد. در آن زمان، اپل اولین پتنت خود را با عنوان "کامپیوتر شخصی با صفحه‌ی لمسی" منتشر کرد و قطعات مورد نیاز برای تولید آن به زنجیره تأمین اپل افزوده شد.

استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین اپل، در همان زمان شایعات را رد کرد و اعتقاد داشت که صفحات لمسی نباید عمودی باشند، زیرا این باعث خستگی دست کاربر می‌شود.

در سال‌های بعد، اپل گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را با صفحات لمسی معرفی کرد، اما نگرششان نسبت به لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای All-in-One با صفحه‌ی لمسی تغییر نیافت. حتی در سال ۲۰۲۱، جان ترنوس، سرپرست مهندسی سخت‌افزار اپل، اعلام کرد که مک‌ها به طور کامل برای ورودی‌های غیرمستقیم (ماوس و کیبورد) بهینه شده‌اند و ایجاد تغییر در این موقعیت به نظر واجب نمی‌آید.

با وجود این مقاومت‌ها، گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در حال بررسی امکان اضافه کردن نمایشگر لمسی به مک‌ها است. به نقل از مارک گرمن، احتمالاً نخستین مک‌بوک با نمایشگر OLED لمسی در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: youtube-watch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر