ایسوس در حال آماده سازی لپتاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 با Core 9 Ultra 185H و RTX 4090 است

laptop.jpg

شرکت ایسوس در حال آماده‌سازی لپتاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 است که از پردازنده Meteor Lake و گرافیک RTX 4090 بهره می‌برد.

جانشین M16 شامل آخرین سخت‌افزارهای شرکت‌های اینتل و انویدیا خواهد بود. تاکنون، اطلاعات محدودی در مورد لپ‌تاپ بازی با پردازنده Core Ultra 9 100H منتشر شده است. اطلاعات ابتدایی نشان داد که دستگاه Samsung Book 4 Pro یک لپ‌تاپ پریمیوم است که از پردازنده Core Ultra 9 185H و گرافیک لپ‌تاپ RTX 4070 استفاده می‌کند. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این پردازنده شرکت اینتل می‌تواند با گرافیک قدرتمندتر ترکیب شود یا نه، و نحوه انجام این کار واضح نیست. با این حال، به نظر می‌رسد شرکت ایسوس در حال کار بر روی چنین سیستمی است.

مشخصات لپتاپ‌های گیمینگ ROG Zephyrus M16

ASUS-ROG-ZEPHYRUS

اطلاعات اولیه افشا شده درباره پردازنده‌های Meteor Lake نشان می‌دهد که تراشه‌های سری Core Ultra 9، پس از معرفی نسخه Core Ultra 3/5/7 در ماه دسامبر، با تاخیر به بازار عرضه می‌شوند. با این حال، انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های سری Core 9 در ابتدای سال آینده وارد بازار شوند. تفاوت اساسی بین این سری از پردازنده‌های Meteor Lake در مشخصات قدرت طراحی حرارتی (TDP) آن‌ها قرار دارد. بر اساس شایعات موجود، پردازنده‌های سری Core Ultra 9 دارای 45 وات TDP هستند، در حالی که بقیه با TDP ناچیز زیر 30 وات کار می‌کنند که توسط سازندگان لپ‌تاپ تنظیم می‌شود.

بنابراین، احتمالاً پردازنده‌های Core 9 با گرافیک‌های گیمینگ گسسته همراه خواهند بود. به دلیل این تفاوت در TDP، تایید شده است که شرکت ایسوس در حال کار بر روی لپ‌تاپ گیمینگ ROG Zephyrus GU605 است که با پردازنده مرکزی Core Ultra 9 185H اجرا می‌شود. این دستگاه احتمالاً جایگزینی برای طراحی M16 2023 محسوب می‌شود که با تراشه‌های سری Core-H نسل سیزدهم شرکت اینتل تجهیز شده است. جالب است بدانید که گرافیک لپ‌تاپ RTX4090، پرچمدار شرکت انویدیا که از 16 گیگابایت VRAM پشتیبانی می‌کند، نیز در این دستگاه گنجانده شده است.

همچنین، تایید شده است که لپ‌تاپ جدید ROG Zephyrus M16 از حافظه LPDDR5X با تنظیمات 2×8 یا 2×16 استفاده خواهد کرد. هر دو سیستم که توسط منبع اطلاعات سخت‌افزاری به نام @momomo_us کشف شده‌اند، دارای حافظه 1 ترابایتی هستند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ اندازه 16 اینچ بوده و دارای رزولوشن Wide Quad XGA (WQXGA) به اندازه 2560×1600 و نرخ تازه‌سازی و فناوری ناشناخته است.

شرکت ایسوس قصد دارد مجموعه جدید لپ‌تاپ‌های ROG خود را در ماه جاری معرفی کند. در دسترس بودن این لپ‌تاپ‌ها بسته به مدل‌های خاص و موجود بودن پردازنده‌های Core 9 شرکت اینتل است. تا کنون، هیچ اطلاعاتی در مورد لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus که از پردازنده‌های Meteor Lakeپشتیبانی می‌شود، منتشر نشده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر