قبل از رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی خود، اپل نشان‌کلمه xrOS را به ثبت رساند

لبتعلهحه.jpg

در ابتدای امسال، اپل نشان تجاری «xrOS» را به ثبت رساند و اکنون نشان‌کلمه (Wordmark) آن به ثبت رسیده است. این موضوع می‌تواند شایعات مبنی بر رونمایی از اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در ماه آینده در جریان کنفرانس WWDC 2023 را تصدیق کند.

بر اساس توییتی از کاربری با نام «پارکر اورتولانی»، اداره مالکیت معنوی نیوزلند در ابتدای این ماه ثبت نشان‌کلمه xrOS را تایید کرد. این نشان‌کلمه توسط یک شرکت وابسته به اپل به ثبت رسیده است که همین شرکت نیز در اوایل امسال، نشان تجاری xrOS را در نیوزلند به ثبت رسانده بود.

احتمال افزایش معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC 2023 نشان‌کلمه، برخلاف نشان تجاری، سبک بازاریابی خاص خود را دارد. در این مورد، کلمه xrOS که در رجیستری‌های نیوزلند به ثبت رسیده، از خط تایپ سانفرانسیکو اپل استفاده می‌کند. استفاده از این خط تایپ، xrOS را در خط مشی دیگر سیستم‌عامل‌های کوپرتینویی‌ها مانند iOS، مک اواس و watchOS قرار می‌دهد.

xrOS.jpg.webp
-

سال گذشته، اپل برای realityOS نشان تجاری و نشان‌کلمه را به ثبت رساند. این نشانه‌ای است که اپل قصد دارد هر دو سیستم‌عامل realityOS و xrOS را برای اولین هدست واقعیت ترکیبی خود و سیستم‌عامل مربوط به آن استفاده کند. البته این پلتفرم برای هدست‌های دیگر اپل نیز کاربرد خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل از xrOS به عنوان نام پلتفرم هدست جدید خود استفاده می‌کند که احتمالاً به واقعیت گسترده اشاره دارد. با توجه به اینکه اپل قرار است هدست واقعیت ترکیبی را رونمایی کند، این اشاره به واقعیت گسترده منطقی به نظر می‌رسد.

اپل نیز برای هدست واقعیت ترکیبی خود، نشان‌های تجاری دیگری مانند Reality One ،Reality Pro و Reality Processor را به ثبت رسانده است. این کارها نشان‌دهنده این است که انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل در آینده نزدیک رونمایی شود.

با توجه به بیشتر گزارش‌ها، انتظار می‌رود این هدست در کنفرانس WWDC 2023 که از تاریخ 15 خردادماه آغاز می‌شود، معرفی گردد. پیش‌بینی می‌شود که این هدست با نام اپل Reality Pro و با قیمت حدود 3000 دلار عرضه شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر