جف بزوس در طول دو هفته 8.5 میلیارد دلار از سهام آمازون خود را فروخت

jefbisos.jpg

در روزهای اخیر، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، 14 میلیون برگ دیگر از سهام خود را به ارزش حدود 2.2 میلیارد دلار فروخت.

این اقدام پس از فروش 24 میلیون برگ از سهام آمازون توسط او در گذشته صورت گرفته بود. به این ترتیب، مجموع سهامی که بزوس در طی تقریباً دو هفته اخیر فروخته است به 50 میلیون برگ با ارزش 8.5 میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بزوس در طی دوره زمانی از پنج‌شنبه تا سه‌شنبه حدود 14 میلیون برگ از سهام آمازون را با قیمت‌های 166.41 دلار تا 170.89 دلار برای هر سهم فروخته است، که جمعاً تقریباً 2.2 میلیارد دلار به آن اختصاص یافته است. او از تاریخ 7 فوریه (18 بهمن‌ماه) حدود 36 میلیون سهم را در سه مرحله 12 میلیونی فروخته بود. با این فروش‌ها، بزوس حداکثر مقدار تعیین‌شده برای فروش سهام خود در آمازون تا ژانویه 2025 (دی‌ماه 1403) را رقم زده است.

bezos2-1024x794.jpg.webp

تحلیل‌گران پس از فروش 36 میلیون برگ سهام توسط جف بزوس، پیش‌بینی کرده بودند که او به‌زودی به 50 میلیون سهم می‌رسد. در حال حاضر، بزوس هنوز حدود 164 میلیارد دلار سهام آمازون را در اختیار دارد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت بزوس تا روز چهارشنبه حدود 191 میلیارد دلار است که او را به‌عنوان سومین ثروتمند جهان معرفی می‌کند، پس از ایلان ماسک با 209 میلیارد دلار و برنارد آرنو با 193 میلیارد دلار.

جف بزوس به‌تازگی از واشنگتن به فلوریدا نقل‌مکان کرده است، زیرا واشنگتن مالیات بر سرمایه 7 درصدی دریافت می‌کند درحالی‌که فلوریدا چنین قانونی ندارد. این نقل‌مکان، بزوس را در پرداخت مالیات صدها میلیون دلاری صرفه‌جویی کرده است. او دلیل این نقل‌مکان را به نزدیکی به پایگاه بلو اوریجین و مسائل خانوادگی اعلام کرده بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر