بیل گیتس اندروید را نسبت به iOS ترجیح می‌دهد

بیل گیتس.jpg

بیل گیتس در گفتگویی، درباره‌ی مقایسه‌ی اندروید و iOS صحبت کرده و در این صحبت‌ها اشاره کرده است که به دلیل وجود نرم افزارهای از پیش نصب شده‌ی مایکروسافت روی گوشی‌های اندرویدی، این گوشی‌ها را ترجیح می‌دهد.

بیل گیتس، هم بنیان گذار مایکروسافت، این هفته برای اولین بار در کلاب هَوس (اپلیکیشن مکالمه‌ای که روز به روز در حال محبوبیت بیشتر است و توسط دعوت کننده‌ای می‌توان در آن شرکت کرد و در حال حاضر تنها برای iOS) حضور یافت و سؤالات زیادی را جواب داد. بیل گیتس توسط یک ژورنالیست به نام Andrew Ross Sorkin در این مکالمه شرکت کرده بود. یکی از سؤالاتی که از بیل گیتس پرسیده شد این بود که آیا اغلب از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند یا خیر و آیا iOS را نسبت به اندروید ترجیح می‌دهد یا نه؟ بیل گیتس در پاسخ به این سؤال چنین توضیح داده بود:

من درواقع از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنم زیرا می‌خواهم توانایی پیگیری همه چیز را داشته باشم. من گاهی با گوشی آیفون کار می‌کنم اما آن گوشی که همیشه با خودم دارم، یک گوشی اندرویدی است.

سؤال دیگری که از بیل گیتس پرسیده شد، مقایسه اندروید و اپل بود که بیل گیتس در پاسخ چنین توضیح داد:

برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض از نرم افزارهای مایکروسافت روی گوشی استفاده می‌کنند که این کار من را راحت می‌کند. از طرفی این گوشی‌ها در خصوص ارتباط نرم افزارها با سیستم عامل، انعطاف پذیری بیشتری دارند. این عادت من است اما می‌دانم که بسیاری از دوستانم گوشی آیفون دارند. بنابراین هیچ برتری وجود ندارد.

-

در سال 2019، در یک مصاحبه، بیل گیتس اعتراف کرد که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این کمپانی در تمام طول حیاتش، این بوده است که نتوانسته است به استاندارد موبایل غیر آیفون تبدیل شود و این جایگاه را به اندروید باخته است. درواقع ویندوز فون نتوانست سهم بازار مناسبی را در بین سیستم عامل‌های موبایلی به دست بیاورد و به این شکل مغلوب اندروید و آیفون شد. بیل گیتس در بخشی از صحبت‌هایش اعتراف کرد که رابطه چندان خوبی با استیو جابز، مؤسس سابق اپل، نداشته است اما او را به عنوان یک فرد بی‌نظیر و منحصر به فرد می‌داند.

در این گفتگو به مسائل دیگری همچون تغییرات اقلیمی، بحران سلامتی جهانی و... هم مطرح شد.

شما طرفدار کدام سیستم عامل هستید؟ چه دلایلی برای انتخاب خود دارید؟

اخبار مرتبط:

۱۰ دلیل برای برتری iOS در تقابل با اندروید

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جعفری آراز

شنبه, 09 اسفند 1399

من بشخصه تو نرم افزار اندروید و رابط کاربری ios رو ترجیح میدم

پاسخ

ahmadrezakarimi

دوشنبه, 11 اسفند 1399

بنده به عنوان یک برنامه نویس اگر بخوام این دو سیستم عامل رو بررسی کنم به نظرم iOS به دلیل اختصاصی بودن سیستم عامل برای سخت افزار مشخص تونسته سیستم عامل بهینه تری رو ارائه بده که نمیشه از این آیتم چشم پوشی کرد

از آن سمت انعطاف پذیری سیستم عامل اندروید تونسته مخاطبان زیادی جذب کنه که این مورد هم نکته بسیار مهمی هست

خودم از اندروید بنا به دلایل تخصصی استفاده میکنم اما در کل اگر بخوام از لحاظ کیفیتی چه در سخت افزار و چه در هسته سیستم عامل برای یک کاربر نظر بدم سیستم عامل iOS روی گوشی آیفون برتر هست.

پاسخ

ثبت نظر