احراز هویت بیومتریک به قابلیت تکمیل خودکار کروم اضافه شد

Untitled-1.jpg

شرکت گوگل از برخی ابزار امنیتی برای مراقبت و نگه‌داری اطلاعات مالی و پسوردهای ذخیره‌ شده کاربران با ویژ‌ه‌گی تکمیل خودکار در مرورگر کروم و قابلت جدیدی به نام Nearby Share را برای این مرورگر در ویندوز 10 منتشر خواهد کرد.

یکی از این قابلیت‌های جدیدی که قرار است منتشر شود این است که کاربر برای تایید هوییت خود باید از اطلاعات بیومتریک استفاده کند برای مثال می‌توان به اثرانگشت اشاره کرد. حتی اگر بخواهید از اطلاعات و کارت بانکی خود به صورت آنلاین استفاده کنید می‌توانید از اثرانگشت بهره ببرید.

اگر شما الان بخواهید از قابلیت تکمیل خودکار اطلاعات استفاده کنید نیازمند تایپ کردن کد تایید کارت در هر بار استفاده هستید اما اگر از قابلیت احراز هویت بیومتریک استفاده کنید (که البته در بخش تنطیمات باید آن را فعال کنید)، تنها در اولین استفاده از کارت خود نیاز به وارد کردن کد تایید خواهید داشت.

یکی از مزایا این قابلیت جلوگیری از گم شدن یا به سرقت رفتن کارت شما خواهد بود چراکه در فضا و مکان عمومی دیگر نیازی به کارت خود نخواهید داشت. در حال حاظر این قابلیت فقط برای مک و ویندوز عرضه شده است و در هفته آینده کاربران اندرویدی نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

Autofill-Chrome.jpg
-

در کنار این قابلیت‌های جدید ویژگی جدیدی به نام Nearby Share نیز گوگل قصد دارد که به نسخه ویندوز 10 اضافه کند. در حال حاظر اگر بخواهید به این قابلیت دسترسی داشته باشید، برای همه امکان پذیر نیست و تنها در کانال‌های توسعه‌دهندگان کروم و قناری این قابلیت در دسترس است که برای فعال سازی آن باید به chrome://flags بروید و عبارت nearby-sharing را جستوجو کنید و تیک فعالسازی را بزنید و در نهایت نیز باید مرورگر خود را یک بار ری‌استارت کنید و به chrome://nearby بروید.

اگر بخواهید که از این قابلیت استفاده کنید باید یک کامپیوتر با پشتیبانی از بلوتوث و یک موبایل پیکسل یا کروم بوک داشته باشید. با روشن کردن بلوتوث، کامپیوتر و دستگاه دیگر باید آنلاک باشند و نزدیک هم قرار بگیرند. این ویژگی که مشابه ایردراپ اپل است و می‌توان توسط آن فایل‌های مختلف را با افراد به اشتراک گذاشت، در ماه جاری میلادی در اختیار کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: blog.chromium

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

m

سه‌شنبه, 14 مرداد 1399

حاضر درسته

پاسخ

ثبت نظر