هشدار امنیتی برای کاربران گوگل کروم؛ همین الان مرورگر خود را به‌روز کنید

654a6020-a23d-4928-9327-f3392affae06.webp

گوگل کروم به دلیل داشتن یک حفره توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته و اطلاعات کاربران این مرورگر به سرقت رفته است. گوگل دوست ندارد از این باگ به‌وجود آمده صحبت کند اما با ما باشید تا این اشتباه گوگل را مورد بررسی قرار دهیم.

هفته گذشته گوگل یک نسخه جدید از مرورگر کروم را منتشر کرد. اما از آنجا که هکرها همیشه در کمین نشسته‌اند، باعث شده تا از آسیب پذیری موجود در این نسخه جدید کروم نهایت استفاده را ببرند . جزئیات این باگ امنیتی گفته نشده و گوگل فقط از حفره ای که بعد از استفاده از تشخیص صدا به وجود می‌آمده گفته است. اما واقعیت چیز دیگری است در فیسیت به آن می‌پردازیم.

پل داکلین، از محققان امنیتی مؤسسه‌ی Sophos، اخیرا گزارشی منتشر کرده که در متن این گزارش نوشته شده که چه حفره‌ای در نسخه ۸۱/۰/۴۰۴۴/۱۱۳ برطرف شده است. این نسخه کروم بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس انتشار پیدا کرده بود.

داکلین می‌گوید: حفره به وجود آمده در این مرورگر به هکرها اجازه می‌داد تا با انجام کارهایی که به خواسته خود آن‌ها بود اجازه دسترسی به اطلاعات شما را داشتند و می‌توانستند دیالوگ‌های امنیتی کروم را بررسی کنند و به راحتی امنیت این مرورگر را زیر پا بگذارند و کروم را دور بزنند. این فرایند به نحوی است که این مرورگر برای کاربرانی که به سایت‌های با امنیت پایین مراجعه می‌کنند پیام«?Are you sure» را نشان می‌دهد و یاداور می‌شود که این سایت از امنیت مناسبی برخوردار نیست، هکرها نیز از همین پیام استفاده کرده و کروم را دور زده وبه سیستم شما و در واقع اطلاعات شما دسترسی پیدا میکند. درواقع کروم به‌هنگام بازدید کاربر از وب‌سایت‌هایی که ممکن است امنیت نداشته باشند، بررسی‌هایی امنیتی انجام می‌دهد و با پرسیدن سؤال «آیا مطمئن هستید؟» از کاربر می‌خواهد که بیشتر درمورد مراجعه به آن وب‌سایت فکر کند اگر کاربر تایید کرد پس تمام عواقب به پای کاربر است و این حفره باعث شده تا اطلاعات زیادی به دست هکرها بیفتد.

از آنجا که گوگل این باگ را "بحرانی" قلمداد کرده است ، به احتمال زیاد نوید اجازه اجرای کد از راه دور را به هکرها می دهد،یعنی به راحتی هکر هر کاری دوست دارد می‌تواند انجام دهد.

گوگل می گوید نسخه 81.0.4044.113 کروم ، طی روزها و هفته های آینده به طور خودکار بر روی تمام سیستم‌عامل‌ها به روز می‌شود اما داکلین می‌گوید بهتر است که همین الان و به صورت دستی این مرورگر را به روز کنید و بیش از این منتظر نمانید.


ترفندهای کاربردی:

فیلم برداری از صفحه نمایش در ویندوز 10 بدون نرم افزار

با استفاده از مرورگر کروم از برنامه‌های ایجاد پسورد امن بی‌نیاز شوید

پسورد فراموش شده خود را چطور در گوگل کروم پیدا کنیم؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tomsguide

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر