شمارش معکوس؛ کمتر از 12 ساعت تا هاوینگ بیت کوین

هالوینگ.jpg

تنها کمتر از 12 ساعت به سومین هاوینگ بیت کوین یا همان نصف شدن پاداش بیت کوین باقی مانده است. این اتفاق چه تاثیری بر ارزش بیت کوین دارد؟

تنها کمتر از 12 ساعت تا سومین هاوینگ یا هالوینگ بیت کوین باقی مانده است. در این شرایط شاهدیم که بیت کوین تلاشش می‌کند تا سقف 9000 دلاری را شکسته و به رشد خود ادامه دهد. اماهالوینگ چیست و آیا روی ارزش بیت کوین تاثیر خواهد داشت؟ با بررسی این موضوع همراه فیسیت باشید.

هاوینگ بیت‌کوین چیست؟

هاوینگ یا هالوینگ بیت کوین درواقع به معنای نصف شدن پاداش ماین کردن این ارز دیجیتال است. در این خصوص باید بگوییم که بیت کوین بر مبنای بلاک چین کار می‌کند که یک شبکه غیر متمرکز است، بنابراین مرکزی واحد برای تایید تراکنش‌ها در این شبکه وجود ندارد؛ بلکه افرادی با شرایط مشخص می‌توانند این تراکنش‌ها را تایید کنند. این افراد در اصل همان ماینرها هستند که با صرف منابعی مانند برق، قدرت پردازشی و زمان، قادر به تایید تراکنش‌ها هستند. بعد از انجام این کار و درواقع صرف منابع، انرژی و زمان برای تایید هر یک بلوک از تراکنش، پاداشی از نوع بیت کوین به ماینر داده می‌شود.

این روش تنها شیوه‌ای است که باعث می‌شود بیت کوین‌های جدید ایجاد شده و وارد شبکه شوند. اما مسئله اینجاست که ساختار شبکه بیت کوین به نوعی طراحی شده است که تا سال 2140، تنها 21 میلیون واحد بیت کوین در کل شبکه تولید شود.

حالا برای عدم تجاوز از این میزان، باید راهی وجود داشته باشد. در واقع ساختار شبکه بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که بعد از هر 210 هزار بلوک ثبت تراکنش، پاداش ماینینگ عملا نصف شود
و عملا شاهد افزایش سختی شبکه باشیم. حالا ما تا رسیدن به سومین هالوینگ، تنها کمتر از 12 ساعت فاصله داریم.

همانطور که گفتیم در شرایطی که هالوینگ رخ می‎‌دهد، عملا سختی شبکه افزایش می‌یابد. از این رو ماینرها برای اینکه بتوانند در همان بازه زمانی ثابت قبلی، یک تراکنش را ثبت کنند، مجبورند قدرت پردازشی دستگاه ماینر خود را افزایش دهند.

ضمنا باید بگوییم که بعد از رخ دادن این اتفاق و سومین هاوینگ، پاداش ماینرها به ازای هر بلوک به 6.25 بیت کوین خواهد رسید.

هاوینگ.jpg
-

تاثیر هاوینگ بیت کوین روی ارزش آن

بدون شک بعد از هالوینگ بیت کوین، ارزش این ارز دیجیتال دستخوش تغییر خواهد شد و چنین اتفاقی را در اولین و دومین هالوینگ هم شاهد بودیم. در واقع انتظار داریم که بعد از سومین هاوینگ، نرخ تولید این ارز دیجیتال کاهش پیدا کند. در این بین بسیاری از کارشناسان معتقدند که همین کاهش تولید بیت کوین و افزایش تقاضا برای آن، بعد از هاوینگ باعث افزایش ارزش بیت کوین شود.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخ و روند تغییر ارزش بیت کوین در دو هاوینگ گذشته بیندازیم، می‌بینیم که ادعای این کارشناسان درست است. درواقع اولین هاوینگ در سال 2012 رخ داد و این رخداد باعث شد تا ارزش بیت کوین از 11 دلار به 1115 دلار برسد! دومین بار در سال 2016 شاهد هاوینگ بودیم که نتیجه آن افزایش ارزش بیت کوین از 650 دلار به 20 هزار دلار بود و این بیشترین قیمت بیت کوین در سراسر طول حیاتش است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد بعد از هاوینگ سوم هم که کمتر از 12 ساعت تا آن باقی مانده است، شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشیم.

اخبار مرتبط:

استخراج بیت کوین قانونی شد؛ دولت با ماین کردن ارزهای دیجیتال موافقت کرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر