نوسان شدید بیت‌کوین و رشد ۱۵ درصدی اتر؛ تأیید ETF بازار رمزارز را در هم آمیخت

bitcoin.jpg

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، تأیید صندوق قابل معامله (ETF) بیت‌کوین، تأثیر قابل توجهی بر بازار کریپتو داشته است.

ارزش هر واحد از این رمزارز در بورس ایالات متحده پس از تأیید ۱۱ ETF بیت‌کوین و رشد چند درصدی، روز جمعه مواجه به اصلاح شد که منجر به پایان یک هفته مهم دیگر در بازار کریپتو گردید.

با کاهش اخیر قیمت بیت‌کوین به میزان ۵٫۷۹ درصد، سودهای کسانی که این رمزارز را در اوایل هفته داشتند، کاهش یافته و حتی به کاهش روند بازار منجر شده است، طبق گزارش CNBC.

در هفته‌ی گذشته، هر واحد بیت‌کوین به قیمت ۴۹٬۰۵۸ دلار رسید که از اواخر سال ۲۰۲۱ بالاترین قیمت ثبت‌شده برای این پادشاه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این رکورد هرچند دوام نداشته و در لحظه‌ی نگارش مقاله، با قیمت ۴۲٬۸۶۳ دلار معامله می‌شود.

اتر، به‌عنوان ارز دیجیتال دوم جهان، نیز در هفته‌ی گذشته با رشد چشمگیری مواجه شد؛ این رشد ۱۵ درصدی، اتفاقی است که در ماه‌های اخیر رخ نداده بود. ارزش هر واحد اتر در روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۲، یعنی ۲٬۷۱۲ دلار، رسید. این رمزارز در لحظه‌ی حال با قیمت ۲٬۵۵۳ دلار خرید و فروش می‌شود.

تصمیم‌گیری از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) از ماه می (اردیبهشت و خرداد) در مورد تأیید ETF اتر برای شرکت‌های بزرگ مانند بلک راک، آرک و ون‌اک، به تصویب رسیده است.

بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که تأیید ETF بیت‌کوین، یک واقعه مهم و جذاب برای جامعه کریپتو خواهد بود و سرمایه‌گذاران و ماینرها را به سودهای بزرگ هدایت می‌کند. انتشار اخبار مرتبط با تأیید ETF در سه ماه گذشته، تأثیر مثبتی بیش از ۶۰ درصدی را بر ارزش بیت‌کوین ایجاد کرده است.

با این حال، زمانی لازم است تا تصمیمات گرفته شده تأثیر خود را بر بازار کریپتو نشان دهند و باید دید که بازار چگونه روند خود را ادامه می‌دهد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnbc.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر