روسیه با کنار زدن تحریم‌ها، 1.7 میلیارد دلار تراشه‌ از آمریکا و اروپا وارد کرد

putin.jpg

با تمام تلاش‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود فناوری‌های پیشرفته به روسیه، که ممکن است به ادامه جنگ در اوکراین کمک کند، انجام داده‌اند، به نظر می‌رسد که روسیه در سال گذشته توانسته است بیش از 1.7 میلیارد دلار از تراشه‌های پیشرفته آمریکایی و اروپایی را وارد کند.

بر اساس آمارهای گمرک روسیه که به بلومبرگ ارائه شده است، در 9 ماه اول سال 2023، بیش از نیمی از تراشه‌ها و مدارهای مجتمع وارداتی روسیه، به برندهایی چون Intel، AMD، Analog Devices، Infineon Technologies، STMicroelectronics و NXP Semiconductors تعلق داشته است. این در حالی است که قرار بود صادرات این فناوری‌ها به روسیه متوقف شود.

چگونه مسکو توانسته است با وجود تحریم‌ها، 1.7 میلیارد دلار تراشه را وارد کند که به ادامه جنگ در اوکراین کمک می‌کند؟ توانایی روسیه در دستیابی به این تراشه‌ها، نشان‌دهنده ناکارآمدی فرایند تحریم‌های جهانی است. این موضوع نشان‌دهنده پیچیدگی زنجیره تأمین جهانی، به ویژه برای تراشه‌هاست، که از طریق توزیع‌کنندگان و بازاریابان متعدد عرضه می‌شوند. همچنین بسیاری از این تراشه‌ها از طریق صادرات مجدد از کشورهایی چون چین، ترکیه و امارات متحده عربی به روسیه وارد می‌شوند.

خرید تراشه روسیه

تا کنون، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای محدود کردن این مسیرها، به خصوص در قبال کالاهای دومنظوره و پیشرفته که ماشین جنگی روسیه در اوکراین را تقویت می‌کنند، انجام داده‌اند. تولیدکنندگان تراشه‌ها ادعا می‌کنند که به تحریم‌ها پایبند بوده‌اند و فرآیندهای سختگیرانه‌ای برای رعایت این تحریم‌ها دارند. با این حال، به نظر می‌رسد که روسیه به یک متخصص در دور زدن تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی غربی تبدیل شده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: meduza.io

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر