بازی کنسل‌ شده Daredevil برای PS2 بعد از 20 سال پیدا شد

Untitled-1.jpg

اوایل سال 2000، استودیو بازی‌سازی قدیمی 5,000Ft در حال ساخت یک عنوان جهان‌باز از شخصیت Daredevil، به نام مرد بدون ترس (The Man Without Fear) بود. این نام‌گذاری براساس کمیک شخصیت دردویل نوشته Frank Miller بوده که متاسفانه در سال 2003، توسعه این بازی متوقف و کنسل شد اما روز گذشته یک نمونه اولیه از این بازی پیدا شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده سایت Lost Media Wiki، در خلاصه داستان این بازی آمده که با ترور شخصیت Kingpin، جنگی در سراسر Hell's Kitchen (محله‌ای در منهتن واقع در شهر نیویورک) راه می‌افتد اما مشخص می‌شود که شخصیت Kingpin کشته نشده و در واقع مرگ خود را جعل کرده است.

در این نمونه اولیه که به تازگی کشف شده است، شاهد جنگ دردویل با کینگ پن و الکترا و همچنین صحنه‌هایی که گذشته شخصیت‌ها را نشان می‌دهد هستیم.

استودیو 5,000Ft، ساخت این بازی را با بودجه‌ای محدود و تنها برای نمایش صحنه‌های برتر کمیک مرد بدون ترس در نظر گرفته بود اما زمانی که سونی تولید فیلم دردویل با بازی بن افلک را شروع کرد، استودیو بازی‌سازی کار خود را فراتر برد و بازی را تبدیل به یک اثر جهان‌باز کرد که برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس و کامپیوتر نیز منتشر شود. ویدیو گیم‌پلی بازی کنسل شده در پایین قابل مشاهده است.

درخواست شرکت سونی از این تیم بازی‌سازی، تمرکز اصلی بر روی افزایش حرکات رزمی و بهبود سیستم مبارزه بود؛ بنابراین در طی زمان، هدف این شرکت از ساخت بازی جهان‌باز به یک اثر سوم شخص متمرکز بر حرکات رزمی تغییر مسیر داد.

چندی بعد، همراه با صحبت‌هایی راجع به سوءاستفاده از مواد مخدر و از دست‌ دادن مهلت زمانی خود، این بازی تا تابستان 2003 تاخیر خورد. زمان اتمام ساخت بازی تقریبا با زمان تعطیلی این شرکت یکسان شد. در این بازی همانند بازی‌های اسپایدرمن توانایی بالارفتن از ساختمان‌ها و دیوارها به کمک سلاح خود را دارید و مارول به دلیل این‌که این بازی بسیار به ایده‌های سونی تکیه کرده است از انتشار این بازی خودداری کرد.

اکنون که 20 سال از آن زمان می‌گذرد، استودیو Hidden Place یک نسخه قابل بازی از این عنوان را پیدا کرده است. به گفته این استودیو، یک کارمند ناشناس که بر روی این پروژه کار می‌کرده یک نسخه از بازی را به صورت آنلاین در اینترنت قرار داده است که می‌توانید بر روی کنسول یا شبیه‌ساز به تجربه این بازی بپردازید.

این بازی به صورت کامل توسعه نیافت و در آخرین مراحل ساخت، کنسل شد، بنابراین این عنوان با باگ‌های مختلفی روبه‌رو خواهد بود و مشکلات زیادی خواهد داشت اما می‌تواند برای طرفداران تجربه خوبی باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر