بیمارستان‌های آمریکا اطلاعات پزشکی بیماران را در اختیار فیسبوک داده‌اند

meta.JPG

نتایج تحقیقات اخبار جالبی را منتشر می‌کند، اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها در آمریکا، ابزارهای ردیابی دارند که برخی اطلاعات پزشکی را برای فیسبوک ارسال می‌کند. کارشناسان بر این باورند که این ابزار نقض آشکار حریم خصوصی است.

براساس گزارشی که وبسایت The Markup منتشر کرده، از 100 بیمارستان برتر آمریکا 33 بیمارستان از یک ردیابی به نام Meta Pixel در وبسایت خود استفاده می‌کنند. با وجود این ابزار، نحوه استفاده کاربران از وب‌سایت مانند دکمه‌هایی که انتخاب می‌کنند یا اطلاعاتی که در فرم‌ها یادداشت می‌کنند، برای اهداف تبلیغاتی ردیابی می‌شود.

براساس این گزارش زمانی که بیمار از طریق وبسایت اقدام به ثبت نوبت جدید می‌کند، نام دکتر، زمان ملاقات و برخی اطلاعات جزئی دیگر مانند واکنش‌های آلرژیک به داروهای خاص برای فیسبوک ارسال می‌شود.

یک قانونی که در سراسر دنیا با نام قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت یا HIPAAشناخته می‌شود، این است که بیمارستان‌ها بدون رضایت بیمار، مجاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات سلامت قابل شناسایی آن‌ها نیستند. آن‌ها می‌توانند از داده‌ها ناشناس استفاده کنند یا آن‌ها را به اشتراک بگذارند اما اطلاعات مربوط به یک آدرس IP می‌تواند تحت عنوان داده‌های قابل شناسایی طبقه‌بندی شود.

photo_2022-06-19_14-29-09.jpg
-

گلن کوهن، مدیر دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد به The Markup توضیح می‌دهد:

«حتی اگر چیزی در ساختار قانونی وجود داشته باشد که اجازه دهد این امر قانونی باشد، انجام آن کاملا برخلاف انتظارات بیماران است که فکر می‌کنند قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی سلامت، در مورد آن‌ها رعایت می‌شود.»

یکی از سخنگویان متا به نشریه The Markup توضیح می‌دهد که فیسبوک دارای فیلترهایی است که داده‌های حساس ارسال شده از طریق کسب‌و‌کارهای حوزه سلامت را شناسایی و حذف می‌کند. مشخص نیست که داده‌های ارسال شده توسط بیمارستان‌ها نیز از طریق این فیلترها شناسایی می‌شود یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: themarkup

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر