اینترنت ثابت به‌زودی ۷ تا ۳۴ درصد گران می‌شود

hgjfht.jpg

افزایش تعرفه اینترنت، همانطور که پیش‌بینی شده بود، به زودی برای اینترنت ثابت نیز اجرا خواهد شد.

گران‌تر شدن تعرفه‌های اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنت تنها به اینترنت همراه محدود نماند و از ابتدا قرار بود که اینترنت ثابت نیز تجربه افزایش تعرفه کند. امروز، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت جدولی از تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت را منتشر کرد.

از زمان اعلام خبر افزایش تعرفه اینترنت تا این لحظه، افزایش تعرفه تنها بر روی بسته‌های اینترنت همراه توسط اپراتورها (به جز رایتل) اعمال شده است؛ اما با انتشار جزئیات افزایش تعرفه توسط شرکت آسیاتک، مشخص شد که تعرفه‌های اینترنت ثابت نیز افزایش می‌یابد و از ۷ تا ۳۴ درصد گران‌تر خواهند شد.

با توجه به اعداد این جدول، تغییرات در تعرفه بسته‌های اینترنت با پهنای باند و سرعت‌های مختلف، از ۲ مگابیت بر ثانیه تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه، با گران‌شدن میان ۷ تا ۳۴ درصد در معرض قرار خواهند گرفت.

asiatech

مقدار تغییرات در تعرفه بسته‌های اینترنت با پهنای باند و سرعت‌های مختلف در بازه ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۸ هزار تومان متغیر خواهد بود. بیشترین میزان این افزایش در نرخ بیت دانلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه است که از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۶۸ هزار تومان خواهد رسید.

با وجود اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش هنوز بر روی بسته‌های اینترنت ثابت اعمال نشده است؛ اما با انتشار جدول جزئیات افزایش تعرفه توسط شرکت آسیاتک، به نظر می‌رسد که این بسته‌ها نیز به زودی مورد تاثیر قرار خواهند گرفت.

lajevardi

پس از انتشار نامه آسیاتک در مورد جزئیات افزایش تعرفه اینترنت ثابت، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در یک پست در ویراستار به این موضوع اشاره کرده و توضیح داده که افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت شامل اینترنت ثابت و همراه بوده و مشمول ترافیک داخلی نمی‌شود. قبلاً وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده بود که افزایش تعرفه اینترنت فقط بر روی ترافیک بین‌المللی اعمال شده و تعرفه ترافیک داخلی همچنان به همان میزان قیمت قبلی باقی خواهد ماند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر