قیمت بسته‌های اینترنت موبایل با افزایش ۳۴ درصد مواجه شد

internet iran.JPG

بعد از جلسه افزایش قیمت اینترنت در کشور، تغییراتی در بسته‌های اینترنتی موبایل همراه اول و ایرانسل به وقوع پیوست. بسته‌های حجیم و بلندمدت با افزایش قیمت به بازار بازگشته‌اند و برخی از بسته‌های محبوب کاربران نیز افزایش هزینه را تجربه کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسته یک گیگابایت - یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان ارتقا یافته و با افزایش ۳۴ درصدی هزینه همراه است. پیشتر اپراتورها در نامه‌ای که برای تغییر تعرفه خود ارسال کرده بودند، اعلام کرده بودند که بسته‌های یک و دو گیگابایت به تغییر قیمت نیاز ندارند.

همچنین بسته‌ اینترنت پنج گیگابایت - یک ماهه ایرانسل از ۲۳۶۰۰ تومان به ۳۷۱۰۰ تومان ارتقا یافته که نشان‌دهنده افزایش حدود ۳۰ درصدی هزینه است.

بررسی‌های فیسیت نیز نشان می‌دهد که در بسته‌های چهارماهه ایرانسل و همراه اول تغییراتی در قیمت و حجم اعمال شده است. بسته ۱۵ گیگابایت در روزهای گذشته با قیمت ۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید و حالا این رقم به ۱۱۸ هزار تومان افزایش یافته است که بیشتر از ۳۴ درصد افزایش معلن شده می‌باشد.

همچنین، بسته‌های جدید سه ماهه نیز در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول معرفی شده‌اند. با این حال، قیمت بسته‌های اینترنتی ایرانسل در وبسایت این اپراتور همچنان مثل قبل است و به نظر می‌رسد که تمامی بسته‌ها و قیمت‌های جدید به‌تدریج به تمام بسترهای فروش این اپراتور اضافه شوند، اما تغییرات قیمتی در فروشگاه همراه اول نیز اعمال شده‌اند.

همچنین، بسته‌های بلندمدت نیز بازگشته و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته‌های شش ماهه را با قیمت بین ۱۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌اند.

در زمان انتشار این خبر، تغییرات قیمتی در بسته‌های اپراتور رایتل قابل مشاهده نبوده است، اما شاتل موبایل نیز در برخی از بسته‌های خود افزایش ۳۴ درصدی را لحاظ کرده است. به عنوان مثال، بسته یک ماهه ۷۰ گیگابایت این اپراتور از ۲۳۸ هزار تومان به ۳۱۹ هزار تومان افزایش یافته است. برخی بسته‌های این شرکت، مانند بسته‌های شش ماهه و یکساله، هنوز تغییر قیمتی نداشته‌اند.

در روزهای گذشته، کاربران با حساسیت‌های زیادی به افزایش قیمت اینترنت واکنش نشان داده‌اند. استدلال اصلی شهروندان این است که برای دسترسی به اینترنت، هزینه‌های جانبی دیگری نیز وجود دارد. از سوی دیگر، اپراتورهای موبایل اعلام می‌کنند که قیمت اینترنت در سال‌های اخیر افزایش نداشته و این مسئله باعث کاهش سرعت توسعه شبکه در کشور شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر