آیفون تاشو اپل با نمایشگر خود ترمیم شونده معرفی می‌شود

ایفون تاشو.jpg

به نظر میرسد که تا سال 2023 شاهد عرضه آیفونی تاشو باشیم که از نمایشگر خود ترمیم شونده بهره میبرد.

چند سالی است که گوشی‌های تاشو در بین کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی در سراسر دنیا اهمیت یافته‌اند و اخیرا شاهد عرضه‌ی موفق گوشی‌هایی از این دست بوده‌ایم. با این حال مطمئن خواهیم بود که آیفون تاشویی که توسط اپل معرفی خواهد شد، با سایر گوشی‌های تاشو متفاوت خواهد بود. درواقع به تازگی پتنتی از آیفون تاشویی به اشتراک گذاشته شده است که بهره بردن آیفون تاشو از نمایشگر خود ترمیم را نشان می‌دهد.

درواقع اپل به تازگی پتنتی را با نام محصولات الکترونیکی با لایه پوشش صفحه منعطف را ثبت کرده است که با توجه به نامش به نظر می‌رسد که اپل با ترفندهایی به دنبال این است که صدمات وارد شده به نمایشگر تاشونده را کاهش دهد و به عبارتی این نمایشگر بتواند خود به خود ترمیم شود.

پتنت گوشی تاشو آیفون.jpg
پتنت گوشی تاشو آیفون -

درواقع با توجه به پتنت منتشر شده به نظر می‌رسد که نمایشگر آیفون 12 از چندین بخش تشکیل شده اما نهایتا یک لایه‌ی خود ترمیم روی آن را پوشانده است. گفته می‌شود که این لایه محافظ شامل یک لایه‌ی پلاستیکی کشسان در قسمت تاشونده است که بتواند قابلیت تاشوندگی نمایشگر را بالا ببرد. ضمنا گفته می‌شود که با استفاده از عواملی مانند گرما، نور، جریان الکتریکی و... می‌تواند روند ترمیم شدن نمایشگر را حتی سریع‌تر هم کرد.

در خصوص تولید آیفون تاشو، بارها و بارها اخبار و شایعات متفاوتی را شنیده‌ایم. با این حال بعید است که اپل قصد داشته باشد گوشی هوشمندی شبیه به موتورولا ریزر، ال جی V60 ThinQ و... طراحی کند؛ بلکه بیش از هر چیزی، سامسونگ با گلکسی زد فولد 2 رقیب آیفون تاشو اپل به حساب می‌آید.

در آخر باید بگوییم که عرضه آیفون تاشو به این زودی‌ها رخ نخواهد داد و احتمالا در سال 2023 با این آیفون مواجه شویم. به هر ترتیب اگر زمان عرضه‌ی آیفون تاشو تا سال 2023 طول بکشید، بدون شک قابلیت خود ترمیم نمایشگر این گوشی به مراتب پخته خواهد شد.

اخبار مرتبط:

یک خبر ناامید کننده؛ حداقل حافظه آیفون 12 همچنان 64 گیگابایت است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر