نسل‌های بعدی اپل‌ واچ به حسگر اثرانگشت مجهز خواهند شد

Appple whatch.JPG

کاربران زیادی در سراسر جهان خواستار بازگشت TouchID به گوشی‌های آیفون هستند، در همین میان نیز اپل روی توسعه حسگر تشخیص اثر انگشت TouchID برای اپل واچ مشغول به فعالیت است. در همین رابطه نیز پتنتی به ثبت رسیده است که هنوز مشخص نیست کدام سری از این ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

اپل بعد از ارائه نسل 10 گوشی‌های خود یعنی آیفون ایکس به بعد شروع به حذف TouchID یا همان فناوری بیومتریک بازگشایی دستگاه با اثر انگشت کرد. پس از آن، تنها دو گوشی با TouchID روانه بازار شدند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن این قابلیت به آیفون‌ها و در کنار آن، افزودن TouchID به اپل واچ است.

احتمالا باید از نسل بعداز اپل واچ سری 8 منتظر قابلیت TouchID در اپل واچ‌ها باشیم، چرا که اخبار و شایعات زیادی در رابطه با این سری از ساعت‌ هوشمند اپل منتشر شده که عبارتند از نمایشگر بزرگ‌تر، سنسور تشخیص دمای بدن و قابلیت‌های پیشرفته جدید؛ در این میان نامی از قابلیت حسگر اثر انگشت تا به الان منتشر نشده است.

apple-watch-touchid-patent-1.jpg
-

حق اختراع جدید کوپرتینویی‌ها حاکی از این است که آن‌ها می‌توانند یک روز TouchID را به Apple Watch بیاورند. حسگر تشخیص اثر انگشت Apple Watch در این حق اختراع، زیر نمایشگر نیست؛ بلکه دکمه روی فریم محصول این نقش را ایفا می‌کند. شاید افزوده شدن این قابلیت احراز هویت بیومتریک برای برخی از کاربران بی اهمیت جلوه کند، اما اگر بخواهید پرداختی از طریق Apple Pay انجام دهید و اطلاعات مهمی را در اپل واچ خود نگهداری کنید، حضور تشخیص اثر انگشت به شما کمک شایانی در حفظ امنیتتان خواهد کرد. از این حسگر می‌توانید برای بازگشایی ساعت هوشمند اپل نیز استفاده کنید. این راه نسبت به استفاده از رمز عبور سریع‌تر است.

با توجه به فضای محدود ساعت‌های هوشمند، اپل نمی‌تواند حسگرهای پر شمار سیستم FaceID را به‌کار بگیرد. در نتیجه بهترین روش بازگشایی بیومتریک دستگاه، استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت خواهد بود. در مورد تاریخ عرضه اپل واچ با این ویژگی هیچ اظهار نظر دقیقی نمی‌توان داشت. اپل پیش‌تر حق اختراع‌های مشابهی را ارائه داده بود و نمی‌توان گفت که این ایده جدید است؛ اما اپل باز هم تلاشش را برای توسعه چنین محصولی کرده و احتمالا طی سال‌های آینده شاهد عرضه آن در محصولاتی مانند اپل واچ 10 یا نسل‌های بعدی آن باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PHONEARENA

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر