حذف دوربین ToF در گلکسی نوت 20؛ برگ برنده‌ای برای آیفون 12 پرو

گلکسی نوت 20.jpg

سامسونگ در نظر دارد تا گلکسی نوت 20 خود را بدون سنسور ToF راهی بازار کند که این اتفاق باعث کاهش قیمت این گوشی خواهد شد.

این روزها به شدت بازار شایعات حول پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی نوت 20 زیاد است. حالا بنا به جدیدترین شایعات به نظر می‌رسد که سامسونگ در نظر دارد در این گوشی، دوربین ToF را به کلی حذف کند. دلیلی که باعث شده است سامسونگ چنین تصمیمی بگیرد، عدم استقبال کاربران از این سنسور بوده است. از سوی دیگر توسعه‌دهندگان هم اپلیکیشن‌های کاربردی برای این ماژول دوربین تهیه نکرده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا سامسونگ برای کم کردن قیمت گلکسی نوت 20، تصمیم بگیرد که این دوربین را حذف کند.

جالب است بدانید که اضافه شدن این دوربین به گلکسی نوت 10 پلاس، یک ویژگی مهم در این گوشی به حساب می‌آمد که سامسونگ بخشی از رویداد معرفی آن را دقیقا به توضیح درباره همین دوربین و قابلیت‌هایش اختصاص داده بود. از سوی دیگر سامسونگ در شرایطی تصمیم به حذف سنسور ToF گرفته است که بنا به شایعات می‌دانیم که آیفون 12 پرو مکس از این سنسور بهره خواهد برد. از این رو وجود این دوربین در آیفون 12 پرو مکس، یک برگ برنده برای آن محسوب می‌شود.

این سوال که واقعا دوربین ToF چه کاربردی دارد، احتمالا سوال شما هم هست. درواقع سنسور ToF یکی از سنسورهایی است که برای سنجش عمق به صورت سه بعدی به کار می‌رود. در اصل این سنسور عکس برداری یا فیلم برداری نمی‌کند، بلکه تنها قادر است فاصله بین گوشی و سوژه عکاسی را بسنجد. از این سنسور در عکاسی پرتره و واقعیت افزوده یا همان AR استفاده می‌شود. اگرچه این قابلیت‌ها برای عده زیادی از کاربران جذاب است اما وجود این سنسور باعث افزایش قیمت گوشی خواهد شد. همه این‌ها در شرایطی است که با استفاده از نرم افزار و به صورت نرم افزاری هم می‌توان به این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دسترسی داشت.

سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی اس 10 پلاس 5G از سنسور ToF استفاده کرد و سپس گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی اس 20 پلاس و اس 20 پلاس اولترا را به این سنسور مجهز کرد. حالا اما این کمپانی به نظر می‌رسد که تغییر رویه داده باشد و در گلکسی نوت 20 شاهد به کارگیری این دوربین نباشیم.

در حالی که سامسونگ از به کارگیری این سنسور عقب نشینی کرده است، اپل امسال برای اولین بار از سنسور ToF در آیپد پرو جدید استفاده کرد و نام آن را هم LiDAR گذاشت. حالا اما تقریبا همه شایعات حاکی از آن هستند که سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو به کار خواهد رفت که درواقع همان تکنولوژی ToF را عرضه خواهد کرد اما کمی پیشرفته‌تر.

به جز اپل، در حال حاضر شاهد هستیم که گوشی‌هایی همچون هواوی میت 30 پرو و هواوی P40 هم از سنسور ToF بهره می‌برند.

از این رو به نظر می‌رسد که سامسونگ با این تصمیم از رقیبانش عقب بیفتد، مخصوصا در شرایط کنونی که سامسونگ بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا نسبت به اپل، در حوزه دوربین عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. اما این مسئله را نمی‌توان از یاد برد که حذف این دوربین، باعث کاهش قیمت گلکسی نوت 20 خواهد شد.

به هر ترتیب زمان زیادی تا معرفی گلکسی نوت 20 سامسونگ باقی است و احتمالا در مرداد ماه و یا شهریورماه شاهد معرفی این گوشی باشیم. از جمله مشخصات این گوشی می‌توانیم باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتزی و قلم SPen آن اشاره کنیم.

منبع خبر: tomsguide


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر