گلکسی S21 احتمالاً از قابلیت آنلاک با صدای کاربر بهره می‌برد

Untitled-1.jpg

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای کاربران گلکسی S21 سوپرایزی در نظر دارد که برای باز کردن قفل صفحه از صدای خود کاربر استفاده شود. وبسایت SamMobile گزارش می‌دهد که سامسونگ می‌خواهد دوباره قابلیت آنلاک صوتی مبتنی بر بیکسبی را در پرچمدار جدیدش فعلا کند تا کاربران زمانی که امکان استفاده از اثرانگشت را ندارند، از این قابلیت استفاده کنند.

در گزارش وب‌سایت SamMobile فقط نامی از قابلیت مذکور آمده است و مشخص نشده است که چه تفاوت‌هایی با قبل خواهد داشت، اما آن چیزی که مشخص است این است که سامسونگ از این قابلیت بر روی گلکسی S21 استفاده خواهد کرد. این احتمال نیز وجود دارد که بعداز ارائه نسخه ۳.۱ رابط کاربری One UI، قابلیت مذکور برای گوشی‌های بیشتری عرضه خواهد شد. اگر کاربران بخواهند از این قابلیت استفاده کنند باید به بخش تنظیمات مربوط به لاک‌اسکرین مراجعه کنند و گزینه بیکسبی را انتخاب کنند.

باید بگوییم که این روش که برای بازگشایی قفل گوشی کاربران امنیت بالایی ندارد؛ چرا که اگر کسی صدای شما را ضبط کرده باشد (البته با کیفیت مناسب) به راحتی می تواند وارد گوشی شما بشود. حسگرهای اثرانگشت یکی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های احراز هویت بیومترک هستنند. البته آنلاک مبتنی بر صدا از سیستم‌های تشخیص چهره ساده موجود در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امنیت بیشتری دارد و می‌تواند برای لحظاتی مفید باشد که نمی‌توانید به گوشی خود دست بزنید و یا حتی به آن نگاه کنید.

Galaxy-S21-2-3.jpg
-

احتمال می‌رود که شرکت سامسونگ در تبلیغات خودش برای گلکسی S21 روی این قابلیت تمرکز نکند. اگر این شایعاتی که تا به الان منتشر شده است به واقعیت تبدیل شود، گلکسی S21 اولترا از نسل دوم سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و تمام اعضای این خانواده از نظر فیلم‌برداری 4K و 8K حرف بیشتری برای گفتن دارند. البته با پایان تولید سری نوت سامسونگ، در مدل اولترا از قلم S Pen پشتیبانی خواهد شد.

براساس گزارشات رسمی و غیررسمی قرار است که این سری از گوشی‌ها زودتر از انتظار و در اواخر دی ماه معرفی می‌شوند. البته در برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌ می شود که معرفی این گوشی‌ها در همان محدوده‌ی زمانی همیشگی خواهد بود. هر چه زمان پیش رود خبرهای دقیق‌تری به بیرون درز پیدا خواهد کرد که باید منتظر آن‌ها بمانیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر