تمامی مشخصات خانواده گلکسی S21 فاش شد

گلکسی S21 Ultra.jpg

همانطور که می‌دانید، سامسونگ در تاریخ 14 ژانویه از گوشی‌های سری S21 رونمایی خواهد کرد. البته تا به امروز بارها و بارها شاهد انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص گوشی‌های این خانواده بوده‌ایم حالا اما جزئیات و مشخصات اعضای این خانواده فاش شده است.

همانطور که می‌دانید، سامسونگ در تاریخ 14 ژانویه از گوشی‌های سری S21 رونمایی خواهد کرد. البته تا به امروز بارها و بارها شاهد انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص گوشی‌های این خانواده بوده‌ایم حالا اما جزئیات و مشخصات اعضای این خانواده فاش شده است. با فیسیت همراه باشید تا هر آنچه درباره این گوشی ها فاش شده است را مرور کنیم.

مشخصات کامل خانواده گلکسی S21

همانطور که می‌دانید، قدرتمندترین عضو این خانواده، گلکسی S21 Ultra خواهد بود اما دو گوشی گلکسی S21 و S21 Plus هم گوشی‌های فوق‌العاده‌ای خواهند بود. درست مانند مد بزرگ‌تر، مدل‌های کوچکتر هم دارای طراحی جدیدی در خصوص لبه‌ها هستند و ماژول دوربین آن‌ها از جنس فلزی است. البته یک تفاوت اساسی بین این گوشی‌ها وجود دارد. درواقع در گلکسی S21 و S21 Plus دوربین‌ها به صورت عمودی و زیر هم قرار خواهند گرفت اما در گلکسی S21 Ultra ماژول دوربین به مراتب بزرگ‌تر شده و سنسورهای بیشتر و بزرگ‌ترین درون این ماژول جای خواهد گرفت. از طرفی جنس بدنه‌ی پشتی گلکسی S21 معمولی از جنس پلاستیک خواهد بود اما گلکسی S21 Plus با بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای راهی بازار خواهد شد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر، خانواده‌ی گلکسی S21 با تغییراتی همراه است. درواقع هر دو گوشی گلکسی S21 و S21 Plus از پنل نمایشگر کاملا صاف بهره می‌برند که با یک قاب فلزی محصور می‌شود. بنابراین سامسونگ با طراحی غیرکاربردی قبلی، یعنی لبه‌های منحنی نمایشگر، خداحافظی خواهد کرد و تلاش می‌کند تا حاشیه‌های بسیار باریک‌تری را برای نمایشگر این گوشی‌ها به وجود بیاورد.

نمایشگر گوشی‌های سری S21 سامسونگ، بین 6.2 تا 6.7 اینچ و رزولوشن آن‌ها 2400 در 1080 پیکسل خواهد بود. همین مسئله باعث می‌شود که تفاوت فاحشی بین تراکم پیکسلی در نمایشگرهای این گوشی‌ها شاهد باشیم. درواقع تراکم پیکسلی گلکسی S21+ تنها 394 خواهد بود، این در حالی است که تراکم پیکسلی S21 پلاس حداقل 421 پیکسل خواهد بود.

همانطور که می‌بینید، سامسونگ رزولوشن نمایشگر را به طور چشمگیری کاهش داده است. درواقع در مدل‌های قبلی رزولوشن حدود 3200 در 1440 پیکسل بوده است. البته باید اشاره کنیم که هنوز هم رفرش ریت نمایشگر می‌تواند بین 60 تا 120 هرتز تغییر کند. همچنین سامسونگ قول پشتیبانی از روشنایی نمایشگر تا 1300 کاندلا را داده است که این مسئله به نمایش واضح نمایشگر حتی در محیط بیرونی هم کمک زیادی می‌کند. این نمایشگر به وسیله‌ی گوریلا گلس 7 محافظت می‌شود.

همانطور که انتظار داشتیم، پشتیبانی از قلم Spen را به صورت آپشنال در گلکسی S21 Ultra شاهد خواهیم بود.

گلکسی S21 و S21 Plus.jpg
گلکسی S21 و S21 Plus -

مشخصات سخت افزاری

مانند همیشه، این گوشی‌ها برای بازار اروپا با پردازنده‌ی اگزینوس راهی بازار خواهند شد و امسال هم شاهد به کارگیری اگزینوس 2100 خواهیم بود، پردازنده‌ی 5 نانومتری که یک هسته‌ی پرقدرت با فرکانس 2.9 گیگاهرتزی خواهد داشت. سه هسته‌ی قدرتمند دیگرِ این پردازنده، دارای حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز خواهند بود و چهار هسته‌ی کم مصرف 2.4 گیگاهرتزی هم در این پردازنده به کار رفته است. جالب است اشاره کنیم که برخلاف همیشه، حالا بنچمارک‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این پردازنده قابلیت رقابت با اسنپدارگون 888 را خواهد داشت.

گلکسی S21 و S21 Plus از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهند برد و البته مدلی با 256 گیگابایت حافظه داخلی از این گوشی‌ها هم عرضه خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها قابلیت اتصال کارت حافظه میکرو اس دی را نداشته باشند.

دوربین

به نظر می‌رسد که دوربین اصلی این گوشی‌ها، لنز 12 مگاپیکسلی با اندازه‌ی پیکسل‌های 1.8 میکرومتری باشد. در کنار دوربین واید اصلی، یک دوربین تله فوتوی 64 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های 0.8 میکرومتری هم در این گوشی قرار گرفته است. ضمناً یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید هم در پنل پشتی این گوشی تعبیه شده است.

سامسونگ در دوربین‌های گوشی‌های سری S21 از تشخیص فاز خودکار بهره برده است. این دوربین‌ها از ویدئوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و ویدئوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و ویدئوهای FullHD با نرخ 240 فریم بر ثانیه، پشتیبانی می‌کنند. یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هم در پنل جلویی دستگاه قرار گرفته است.

پنل دوربین اصلی.jpg
پنل دوربین اصلی در گلکسی S21 و S21 Plus -

سایر ویژگی‌‌ها

از جمله سایر مشخصات و ویژگی‌های نسبت داده شده به اعضای خانواده گلکسی S21 می‌توانیم به دو اسپیکر استریو، NFC، بلوتوث 5.0، وای فای 6، استاندارد IP68 (قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار)، پورت USB Type-C برای تامین برق و 5G اشاره کنیم.

باتری

گلکسی S21 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و گلکسی S21 Plus از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره خواهند برد و هر دو با شارژر 25 واتی شارژ خواهند شد. شارژ وایرلس و شارژ معکوس هم در این گوشی‌های پشتیبانی خواهد شد.

شما چه انتظاری از گلکسی S21 و S21 Plus و S21 Ultra دارید؟

اخبار مرتبط:

بهترین گوشی های سامسونگ 2020

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: winfuture


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

شنبه, 06 دی 1399

با سلام
ارائه جدول در پایان گزارش را بسیار خواناتر می کند

پاسخ

ثبت نظر