گلکسی S24 معرفی شد؛ بهبود یافته با امکانات هوش مصنوعی

galaxy s24.jpg

بعد از انتظارهای طولانی و گسترش شایعات مختلف، سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی S24 خود را به رسمیت شناخت. گلکسی S24 در جریان اولین رویداد آنپکد خود در سال 2024 به معرض نمایش قرار گرفت. این گوشی در طراحی خود تغییرات چشمگیری نداشته است، اما از نظر مشخصات فنی بهبود یافته و پیشرفت‌های چشمگیری را ارائه می‌دهد.

گلکسی S24 یک گوشی کم‌هزینه‌تر و کوچک‌تر از خانواده گلکسی S24 است که برای کاربرانی طراحی شده که با کمترین هزینه به دنیای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ وارد شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا با مشخصات فنی و ویژگی‌های گلکسی S24 بیشتر آشنا شویم.

طراحی گوشی سامسونگ S24:

طراحی گوشی گلکسی S24 همانند سری‌های پیشین گلکسی سامسونگ، به شکلی خاص و مشخص طراحی شده و در سال‌های اخیر تغییرات چندانی نکرده است. در بخش جلویی گوشی، نمایشگری با کمترین حاشیه مشاهده‌شده و در امسال حاشیه‌های آن متقارن شده‌اند. پنل پشتی گوشی از جنس شیشه مات با رنگ‌های مختلف از جمله مشکی، خاکستری، بنفش و زرد عرضه می‌شود. همچنین، فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده است.

S24-Series

صفحه نمایش گلکسی اس 24:

گلکسی S24 دارای نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز، فناوری Dynamic AMOLED 2x و حداکثر روشنایی 2600 نیت است. این نمایشگر قابلیت تغییر نرخ نوسازی صفحه را از 48 تا 120 هرتز به‌صورت متغیر و با توجه به محتوای نمایشگر دارد. همچنین، از ویژگی‌های +HDR10 و Always On یا «همیشه روشن» نیز پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسل آن به 417 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

دوربین گلکسی S24:

S24-Series

گوشی گلکسی S24 از دوربین سه‌گانه در بخش عقب استفاده می‌کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/1.8، فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال (OIS) از جمله ویژگی‌های آن است. دوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، و دوربین سوم فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 نیز در این سیستم قرار دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل با گشادگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24:

گلکسی S24 با قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی ارائه شده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Live Translate یا «ترجمه زنده»، Chat Assist یا «دستیار چت»، و Note Assist اشاره کرد. هوش مصنوعی گلکسی در بخش دوربین نیز امکانات مختلفی را ارائه می‌دهد، از جمله Generative Edit برای دستکاری تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی.

S24-Series

باتری و تراشه گلکسی S24:

گلکسی S24 از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی 25 واتی، شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. تراشه این گوشی اگزینوس 2400 با فرایند تولید 4 نانومتری است. این تراشه شامل یک هسته پردازشی اصلی Cortex-X4 و هسته‌های دیگر با فرکانس‌ها و ویژگی‌های مختلف است. در آمریکای شمالی، از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز استفاده می‌شود.

S24-Series

قیمت و تاریخ عرضه:

گلکسی S24 با 799 دلار برای مدل پایه که دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است، عرضه خواهد شد. همچنین، سامسونگ پشتیبانی 7 ساله برای انتشار آپدیت‌های سیستم عامل اندروید را برای این گوشی اعلام کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر