گلکسی زد فولد 4 سامسونگ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی شد

z fold 4.JPG

سامسونگ بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار با برگزاری مراسم آنپکد 2022 از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد. نسل چهارم گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ با طراحی متفاوتی ارائه نشده‌اند اما بهبودهایی بسیاری در بخش سخت‌افزار دریافت کرده‌اند. در کنار این گوشی‌های تاشو سامسونگ از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود و گلکسی بادز 2 پرو نیز رونمایی کرد.

زبان طراحی گلکسی زد فولد 4 بدون هیچ ‌تغییری نسبت به نسل قبلی بوده ولی نمایشگر بیرونی و اصلی از نسبت ابعاد بزرگ‌تری بهره‌ می‌برند. نسبت ابعاد نمایشگر بیرونی نسل چهارم گلکسی فولد ۲۳:۹ است که در برابر ۲۴.۵:۹ نسل قبلی قرار گرفته است. در کل به گفته سامسونگ این گوشی خوش دست‌تر شده است و البته گفتنی است که نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچ و نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچ اندازه خواهد داشت که هر دو آن‌ها رفرش ریت 120 هرتزی را ارائه می‌دهند.

گلکسی زد فولد 4 به گواهی IPX8 بهره‌مند شده است که در نتیجه این می‌تواند در مدت زمان 30 دقیق تا عمق 1.5 متری آب قرار بگیرد. کمپانی سامسونگ اعلام کرد که هر دو گوشی بعد از ۲۰۰ هزار مرتبه باز و بسته شدن با مشکلی روبرو نمی‌شوند.

Samsung-Galaxy-Z-Fold-4-Lifestyle-Shot_09_622063.jpg
-

کمپانی سامسونگ بار دیگر تصمیم گرفته تا از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند که در بخش نمایشگر نیز تراکم پیکسلی بیشتری اتفاق افتاده است و در نتیجه کیفیت دوربین نیز بسیار بهتر شده است. این دوربین مبتنی بر سنسور ۴ مگاپیکسلی است و در حفره‌ی نمایشگر بیرونی شاهد دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هستیم.

به سراغ دوربین‌های این دستگاه خواهیم رفت. در پنل پشتی این دستگاه شاهد سنسور 50 مگاپیکسلی هستیم که در کنار آن تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. سنسور دوربین اصلی نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده است و می‌تواند 23 درصد نور بیشتری دریافت کند. در ضمن این سنسور از سیستم لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد.

Samsung-Galaxy-Z-Fold-4-Lifestyle-Shot_15_758584-1024x683-1.jpg
-

قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است و در کنار آن ۱۲ گیگابایت رم انجام وظیفه می‌کند. کاربران برای خرید می‌توانند بین مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند و در ضمن در برخی مناطق مدل ۱ ترابایتی هم راهی بازار می‌شود. گفتنی است این گوشی هم مانند نسل قبلی از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند.

انرژی گلکسی زد فولد ۴ از طرف باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که این باتری از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در ضمن نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را از قلم بیندازیم. ارزان‌ترین مدل این گوشی که مبتنی بر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است با قیمت ۱۸۰۰ دلار به دست کاربران می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر